vv Helden JO10-1 - GFC'33 JO10-2

vv Helden JO10-1JM

GFC'33 JO10-2JM

10 november 2018 9:00

Het is een wat regenachtige ochtend, maar nog voordat we het veld betreden is het droog. Het natte voetbalveld in combinatie met de prima temperatuur zijn volgens de kenners ideale omstandigheden voor een mooie partij voetbal. Finn wordt aan de JO9-2 uitgeleend, waar met een aantal  mooie doelpunten de winst wordt behaald.  We beginnen goed aan de wedstrijd, want na mooie pass van Sep aan Kris, ontstaat de eerste kans.  De counter van Grubbenvorst gaat super snel en keeper Cas komt in een  1 tegen 1 duel terecht. Cas komt slim uit de goal en weet hiermee een tegen doelpunt te voorkomen. Grubbenvorst heeft een slimme en snelle spits, welke in de eerste 10 minuten tweemaal scoort. Diego en Lotte hebben dit in de gaten en komen de verdediging versterken. Door daadkracht en doorzettingsvermogen weten ze telkens deze spits te stoppen. De rest van de eerste helft komt de tegenstander daarom niet meer aan scoren toe. We krijgen daardoor ook weer vaker het balbezit. Dan ontstaat het mooiste samenspel van dit seizoen. De bal wordt slim maar ook secuur over gepast  tussen Lotte, Ties, Arda, Sep en Kris. Dit samenspel leidt dan ook tot een mooie en welverdiende goal. 1-2. Kort daarna verovert Sven op het middenveld de bal. Sven weet Sep goed te bereiken. Nadat Sep alle toeschouwers op wat mooie technische trucjes heeft getrakteerd, geeft hij de bal over aan Kris die daar wel raad mee weet  2-2. Kort voor rust laat Ties de tegenstander nog even zijn kwaliteiten zien. Een snoeihard schot van afstand raakt net de buitenkant van de lat. Na de rust dreigt het gevaar direct. Grubbenvorst zet druk en scoort tweemaal. Maar dat maakt iedereen alleen maar gemotiveerder. Dat zorgt ervoor dat ook Helden tweemaal achter elkaar kan scoren. De stand is weer gelijk. Het is een spannende wedstrijd en beide teams zijn erg sterk. Door kort op de bal te zitten, geven we de tegenstander weinig ruimte. Wij hebben daardoor zeker meer balbezit. Arda en Sven creëren in de spits veel kansen. Ook een mooi schot van Diego gaat net naast.  Kris en Cas weten met mooie dribbels vaak gevaarlijk dicht bij de goal te komen. Keepster Lotte moet evengoed hard werken. Lotte is niet bang voor de bal en keept goed. Kort voor het einde van de wedstrijd weet Grubbenvorst toch nog te scoren. Het zal toch niet……. Een vrije trap –waar Ronaldo jaloers op zou zijn- van Ties, zit perfect in de kruising. 5-5. We vechten voor wat we waard zijn en Sep laat nog wat meer trucje op het middenveld zien. En dan…in de laatste minuut wordt de winnende goal gescoord. Een welverdiende overwinning. De blosjes op de wangen en de lekker vieze voetbalbroeken laten zien dat iedereen super hard heeft gewerkt. Vol trots praten de ouders en trainers na over het geweldige doorzettingsvermogen en samenspel van de JO10-1. Wat zijn jullie gegroeid.