Nieuwe competitie, nieuwe kansen

6 oktober 2018 9:00

6okt 2018  Helden JO10-1G - Irene JO10-4G

Nieuwe competitie, nieuwe kansen

Voor dag en dauw stond het veld al klaar. Het weer is ons wederom goed gezind. De zon schijnt en het is heerlijk voetbalweer. We beginnen de eerste wedstrijd in de nieuwe competitie tegen Irene uit Tegelen. Om klokslag 9:00 uur trappen we af, onder begeleiding van onze jeugd Mees Verkoeijen en Ted Hendriks.  Zij begeleiden het spel vandaag.

Na een pep-talk van de coaches en een verdeling van de posities gaan we fel de strijd in. En dat is te zien. We nemen direct de leiding in het spel. Een mooi samenspel tussen Sep Kris en Finn zorgt direct voor de 1e Goal. De stemming zit erin.

Maar Irene laat zich niet zomaar kennen. Direct gaan ze in de tegenaanval en keeper Cas weet een aantal ballen van de doellijn te redden. Toch weet Irene de verdediging te passeren en scoort de gelijkmaker. 1-1.

Bemoedigende woorden aan de zijlijn van ouders en coaches zorgt ervoor dat we fel blijven spelen. Een mooie pass van Ties naar Diego zorgt voor de 2-1. Mooi doelpunt.  Lotte en Arda weten achterin goed te verdedigen en de bal te veroveren. We zijn duidelijk het vaakst aan zet. Ties laat Irene merken dat hij ook van afstand gevaarlijk is, want een geweldig afstandsschot zorgt voor een verdere voorsprong in het spel. 3-1.

Een ietwat vroege pauze zorgt ervoor dat John een sprintje moet trekken naar de ranja voorziening. Een aandachtspunt voor de organisatie ;)

In de tweede helft voetbalt Irene fel. Ze zetten ons onder druk, om de achterstand in te halen. Even zijn we uit balans en redt keeper Finn een aantal ballen van de doellijn. Irene voetbalt fel, en Helden is nog in de pauze modus blijven hangen.  Irene weet in korte tijd 2 goals te scoren, waardoor he spannend wordt…………maar we herpakken ons. Arda Lotte en Ties houden achter goed dicht, maar kunnen ook vaak mee naar voren komen.  Sven is niet bang om de duels aan te gaan en verovert de bal. Ook Kris, Sep en Cas krijgen mooie kansen om te scoren. Het doel is alleen soms niet groot genoeg. Het oefenen op het nemen van corners, voorafgaand aan de wedstrijd heeft geholpen, want Diego neemt een perfecte corner. De bal bereikt Lotte en weer zijn we dichtbij een goal. Kris en Cas dribbelen heel wat af op het middenveld en zorgen ervoor dat de bal naar voren komt.

Het gaat lekker. We voetballen goed en zijn gedreven. Sep showt  zijn kunstjes  op het middenveld en laat opa en oma zien dat hij echt wel voetbal skills heeft.  Een mooie bal van Sep vanuit het middenveld, bereikt Ties aan de zijlijn. Daar weet hij wel raad mee, want nu is het wel raak. 4-3. Tijdens de cirquit training hebben we geoefend met passen, en dat komt goed uit. We sluiten de wedstrijd af met een mooie goal. Sven heeft namelijk een perfect plekje dicht bij de goal ingenomen. Lotte ziet hem vrij staan en passt de bal recht in de voeten van Sven. 5-3.

Door onze gedrevenheid hebben we samen als team ervoor gezorgd dat we mooie kansen hebben gecreëerd, goed verdedigd en mooie goals gescoord.

Met dank aan de spelleiding van vandaag, Mees en Ted.