Inspiratieloos Helden onderuit tegen Merefeldia

Merefeldia 1 (zon)

28 april 2019 14:30

Helden heeft afgelopen zondag geen goede beurt gemaakt in Nederweert tegen Merefeldia. Het speelde een tamme wedstrijd die lang in een bloedeloze nul-nul leek uit te draaien. Vlak voor tijd was het echter Merefeldia dat de volle buit mee wist te pikken.

De wedstrijd was nog niet goed en wel onderweg en Ton Peeters kreeg al een niet te missen kans. Hij kreeg de bal prachtig aangespeeld en wist de vijandelijke doelman te omspelen. Voor het lege doel verloor hij echter zijn evenwicht waardoor de bal over het doel werd geschoten. Helden leek hiermee goed uit de startblokken te komen maar na dit vroege wapenfeit zakte het niveau bij Helden echter naar een bedenkelijk niveau. Gedurende de rest van de wedstrijd wist Helden dan ook weinig te creeeren. Jeffrey Lutjens was voor de rust nog dicht bij de openingstreffer voor Merefeldia. Zijn kopbal uit een corner trof echter de lat.

Na de rust kabbelde de wedstrijd voort. Helden bleek niet bij machte om de tegenstander bij de keel te grijpen en de thuisploeg kreeg steeds meer grip op de wedstrijd. Het duurde echter tot vijf minuten voor tijd totdat de winnende treffer werd binnengekopt. Jay Stals wist geheel vrijstaand een voorzet vanaf rechts op waarde te schatten en de Heldense goalie te passeren met een rake kopbal.

Helden maakt opnieuw een pas op de plaats na deze nederlaag en moet zo onderhand uitkijken dat het seizoen niet als een nachtkaars uitgaat. Volgend weekend hebben de mannen van trainer Rob Jacobs een vrije zondag maar de week erna wacht Melderslo op eigen veld. Zaak om dan de rug te rechten.