FCV 2 – Helden 3

Groep 1 21

1 september 2019 12:00

J. (John) Vullings

Na 2 oefenwedstrijden die met 1-4 en 8-0 werden gewonnen, was de euforie groot te noemen bij het compleet gemetamafoorde 3e. We namen afscheid van Sam, Sielekens, Onze nachtapotheker, Steef, eeuwige student Harm, Koeiekop en leider Maarten. Heren dank voor het lachen en veel succes achter de geraniums of bij het 4e .

Daarentegen deed dhr. Tiesse goede zaken op de transfermarkt; Er werden 2 vlaggers aangetrokken in de vorm van Teacher en Linssen...en werden voetbaldieren Boele, Tunke, Roelie P, Bouten en Nicky van Lier toegevoegd aan de selectie. Deze “oud”-gedienden bij de selectie werden los gepeuterd en gaan het nu op een lager niveau proberen. Aangevuld met de “talenten” van Roelie van Dijk, Dabberaij, The Burb, Andy, Sunt, Joost, Gulio, Ijzeren Thijs en Seagal moet er dit jaar toch enigszins beter gepresteerd gaan worden dan vorig jaar...En als laatste wist Koekiekop een schitterende (oud)trainer voor op de vrijdag te vinden in de naam van: Bob Keulards! Gelukkig geeft deze man alleen “lichte”-trainingen!

Vandaag ook een oud-bekende voor Helden 3. De laatste jaren een vaste tegenstander in de 3e reserveklasse. Ditmaal troffen we de heren van het Ven voor de beker. Op de partyboot in Dusseldorf werd het stofje endorfine iets te veel aan gemaakt voor een enkeling…waardoor Boele en Frenk de tank nog wat halve liters in de motor hadden zitten. Het gemis van scherpte bij beide heren kon vandaag niet gecompenseerd worden door de rest van het elftal. Enige paniek brak uit bij Stoutjes op het moment dat Andy aangaf tijdens de warming-up dat hij toch wat last van de enkel had. Bouten die afgelopen donderdag ook al verstek liet gaan…haalde opgelucht adem toen bleek dat er 11 man “fit” aan de aftrap konden verschijnen en hij lekker op ’t bankje kon plaatsnemen.

Vandaag had H3 veel balbezit en tijdens dat balbezit werden niet altijd de juiste keuzes gemaakt. Daarnaast niet scherp in de omschakeling/ werken voor elkaar/ helpen van elkaar. (Zoals dat tegen Deurne wel gebeurde). De centrale verdedigers konden/ durfde het middenveld niet in te spelen, waar regelmatig verstoppertje werd gespeeld. Ik CITEER: “Boele heeft duidelijk gewonnen want de tegenstander is hem nog steeds aan het zoeken”. En halverwege de eerste helft stond H3 met 2-0 achter. Na een wonderschone aanval maakte Tunke nog der anschluss-treffer en vlak hierna werd de thee opgezocht.

Bouten moest er in de volgende 45 mintuen toch aan geloven, ging even dribbelen met de bal (en maakte ook even gebruik maken van de sanitaire voorziening) en koud 3 minuten in het veld zorgde hij voor een doelpunt. Helaas voor Helden 3….lag de bal in het verkeerde netje. 3-1…Overigens ha deze goal nooit goedgekeurd mogen worden, want er stond een speler van de tegenpartij binnen 1 mtr van de muur en dit mag tegenwoordig niet meer. Deze woorden waren niet voor de scheidsrechter bestemt want hij pareerde deze ijzensterk met: “Dr heet toch neemus las van dae man ofwel?”…In het heetst van de strijd in de competitie was er door de mannen uit Helden iets feller gereageerd. Het werd ook nog 4-1 na een “messi-aanse” dribbel….

Helden 3 vond het voor deze keer wel best, er werd aardig gevoetbald, er werden goede kansen gecreëerd maar de intensiteit van Deurne 3 kon niet worden opgebracht. Laat dat wel de maatstaf zijn voor de rest van het seizoen want doorgaan in de beker gaat waarschijnlijk niet meer lukken en levert in dit geval het voordeel op van een vrije zondag en dat betekent dan weer dat dhr. Stoutaldinho een feestavondje heeft gepland op 19 oktober. Zet deze dus met uitroeptekens vast in je agenda!

Na de wedstrijd werd er met een select groepje bij de Pool nagepraat, maar niemand leek zich druk te maken over vandaag. Alleen van Lier, die lag vannacht nog wakker van zijn kans….oja…en als iemand weet hoe de Duiste danwel Belgische vlag er uit ziet meld je dan bij J. Frissen. We zijn weer los!!!!