Helden met ruime cijfers langs Maasbree.

MVC'19 1 (zon)

3e klasse C

1 december 2019 14:30

Afgelopen zondag stond de Peel-en-Maas-derby tussen MVC’19 en Helden op het programma. Helden trok de wedstrijd in de tweede helft naar zich toe en won met 1-5.

Ondanks dat Helden verdiend wist te winnen, deed de 1-5 niet helemaal recht aan de krachtsverhoudingen. Met name in de eerste helft liet Maasbree enkele keren gevaarlijk haar tanden zien en kwam het na een half uur ook op voorsprong nadat Helden onnodig balverlies leed op het middenveld. Bart Crienen bleek het eindstation van een messcherpe counter waarmee Maasbree de wedstrijd leidde. Ook Helden liet de eerste helft van zich horen. Mike van Lier miste een grote kans van dichtbij maar zag vlak voor rust dat een voorzet via het been van de Maasbreese Joost Hesen binnen rolde waardoor er met een gelijkspel gerust werd.

In de tweede helft was Helden duidelijk de bovenliggende partij. Na tien minuten spelen kwam Helden op voorsprong nadat doelman Stan Caris geen passend antwoord had op een schot van Freek Kessels. Mike van Lier wist de score met een uur spelen uit te breiden naar 1-3. Maasbree, dat de laatste weken in de hoek zit waar de klappen lijken te vallen, leek hierna gebroken en Helden kon in de slotminuten de score nog uitbreiden naar 1-5. Tren Giesen werd prachtig vrijgespeeld door Edwin Heuvelmans en de jongste telg uit de Heldense selectie drukte fraai af. Vlak daarna rolde een terugspeelbal van Ron van de Kerkhof over de voet van de uitgekomen doelman die vervolgens tot overmaat van ramp zag dat de bal zijn eigen doel in rolde.

Door deze overwinning behoudt Helden de aansluiting met de top van het klassement. Volgend weekend kan Helden haar plek kracht bij zetten wanneer Merefeldia op bezoek komt. Maasbree daarentegen blijft onderin de Derde Klasse bungelen en zal volgende week de derby tegen het verrassend goed presterende Baarlo spelen.