Helden pakt overwinning in winderig Baarlo

VV Baarlo 1 (zon)

16 februari 2020 14:30

Nadat het weer de afgelopen weken spelbreker was werd er afgelopen zondag eindelijk weer gevoetbald. In Baarlo speelde de nummer twee tegen de nummer drie maar mede door de wind was er van sprankelend voetbal niet altijd sprake. Wel werd er veel passie en strijd geleverd. Helden bleek zoals vooralsnog elke uitwedstrijd dit seizoen de sterkste, het won met 1-2.

Helden begon goed aan het duel en zag Stan van Berlo al dicht bij de openingstreffer. Het schot van de rechtsback zeilde echter voorlangs. Halverwege de eerste helft kwam Helden wel op voorsprong toen Edwin Heuvelmans zich goed vrij kapte in het vijandelijke strafschopgebied en daarna Tim Pilon een niet te missen kans bood.

De voorsprong bleef staan tot de rust maar hield na de thee niet lang stand. Doelman Nick Bouten had nog net een passend antwoord op een kopbal van Matthijs de Vogel maar Sander Gulev was er vervolgens als de kippen bij om de gelijkmaker binnen te schieten. Helden wist zich echter goed te herpakken en zag Tren Giesen opnieuw een voorzet van Edwin Heuvelmans tot doelpunt promoveren.  Op een stormachtig sportpark werden alle zeilen vervolgens bijgezet om de driepunter over de streep te trekken en dat lukte. Arman Melkonjan had nog een goede mogelijkheid op de gelijkmaker maar miste. Aan de andere kant hadden Freek Kessels en Gilian de Bruijn de wedstrijd op slot kunnen gooien maar faalden daar ook in.

Door deze overwinning passeert Helden Baarlo op de ranglijst en neemt het de tweede plek in. Na de carnaval zal Helden thuis aantreden tegen FCV. Daar zal het op jacht gaan naar de eerste thuiszege.