Nog gin 16, mer wel de baas in de 16!

Blerick 2 (zon)

3 november 2019 11:30

M.J.G. (Maarten) Rutten

Het is alweer november voor sommige van ons movember, dat neemt niet weg dat er gewoon gevoetbald moet worden. Mikey is geblesseerd en dus valt Rayven in. Hari was niet aanwezig (te ziek om zelfs met zijn eigen ballen te spelen) en Thei is nog op olifanten jacht.
Dit maal kwam sv Blerick op visite op sportpark Kerkeböske. De mannen van SVB waren nog ongeslagen en konde bij winst de koppositie pakken.
De eerste 10 minuten leek het er dan ook op dat ze hier ook voor kwamen, dankzij Rayven en de lat bleef het nog even 0-0. Maar niet veel later kwamen de heren uit Blerick toch op 1-0. Pfff 'dit wordt een kut wedstrijd' dachten bijna alle Helden spelers. Maar al snel kwamen we terug in de wedstrijd, Moijer opende de scoren voor Helden en de 1-1 was een feit. Hier hield het niet op, na een lange bal van Rayven kwam Moijer 1 op 1 met de keeper en de 2-1 was een feit. Vanaf dat moment leek het wel of Blerick er niet meer was. Via een penalty van Kots, een eigendoelpunt en een treffer van Moijer was het nog voor rust 5-1.
In de rust ging het vooral over het vittige Pruuse snurke van Sillekens en hoe goed Blerick was. Na de thee (met suiker) werd de 2e helft bijna een kopie van de eerste. Helden liep snel verder uit en voordat we er erg in hadden stond het alweer 9-1 Slaopie 2x (1 met links👍) kaka en timo waren de doelpuntenmakers. Tijd voor de verdediging om langzaam in te dutten, en zo konden de heren uit Blerick (die er dus toch nog waren) terug komen tot 9-4. Van billen knijpen kwam het echter niet meer. Moijer tekende met zijn 4e treffer voor de 10-4 aan. En dit was dan ook de eindstand.
Nog een mooie vermelding voor onze jeugdige keeper Rayven, hij werd namelijk unaniem uitgeroepen tot man of the match.
Volgende week wacht Grashoek op een pakkie rammel, dan kunnen we ook weer gebruik maken van onze Thei die momenteel in afrika op strooptocht is. Uitgerust en wel mag hij dan uiteraard het verslag schrijven.