H4 is los

VCH 1 (zon)

13 oktober 2019 12:00

Vandaag stond Helden 4 tegen het vaandelteam van VCH op het programma. Iedereen was thuis gebleven de avond/nacht ervoor dus het zou helemaal goed moeten komen. We beschikken immers over een team waar menig tweede elftal jaloers op mag zijn. Ik noem een aantal sterkhouders in elke linie. Mikey, onze sluitpost die Helden 4 verkiest boven een jarenlange carrière Bevo 1, Egchel 1, Kepel 1, etc. Hij heeft de pech dat Helden over erg goede doelmannen beschikt. Baart, ik ken weinig verdedigers die zo goed verdedigen zonder een overtreding te maken. Timo, wellicht de meest scorende defensieve middenvelder in welk team dan ook. Wat een fabuleuze traptechniek heeft deze man. Bijna net zo goed als ondergetekende . Sloapie, als deze man op de brommer zit dan heeft zelfs Usain Bolt het nakijken. Verder zou ik ook Moijer kunnen noemen maar dat doe ik niet (ego).

Prima, terug naar de wedstrijd. Ger maakte wederom een logische opstelling en ‘los gehts’. We houden altijd de score bij via de app voor de afwezigen. Harie gaf voor de aftrap al aan ‘ik houd jullie op de hoogte. Zal druk worden’. Nou, dat werd het. Al snel werd duidelijk dat Helden 4 geen kind had aan VCH 1. Het balletje ging van voet naar voet en VCH kon het met kijken nog niet eens bijhouden. Toch duurde het tot de 22 minuut toen Kaka een voorzet van Timo de kruising in kopte. Vanaf dat moment was de spanning er vanaf en liep de score rap op. Met rust stond het 8-0 door doelpunten van bijna iedereen behalve die Usain Bolt in het zuur. In de rust kregen de topspelers Kaka en nog iemand rust. Bij 20 doelpunten zou Ger ons op een rondje trakteren, dus dat motiveerde de meeste flink. Dat is onder andere de kracht van Ger. Ons op de juiste momenten met de juiste middelen prikkelen. Het duurde tot de 60ste minuut tot Sam het zooitje weer op gang kopte. Dat was de 9-0. Daarna volgde snel nummer 10, 11, 12, 13 en 14 en gek genoeg geen doelpunt van onze sneltrein. Kaka, Muur, Timo, Frenkie en de rest deden er alles aan om hem te laten scoren, maar toch lukte het niet. Volgende keer beter zullen we maar zeggen. Het gerucht gaat dat hij die avond wel gescoord had, maar dat is en blijft een gerucht.

Nu afloop was de stemming uiteraard goed en vele biertjes werden genuttigd. Volgende week een weekje rust. Jammer want deze trein richting het kampioenschap moet zo min mogelijk afgeremd worden. Op 27 oktober staat Neer 2 op het programma. Ik heb van Timo begrepen dat die er helemaal niets van kunnen. We zullen zien. Au revoir!

Sloapie mag volgende wedstrijd het verslag maken.