H4 op stoom!

Kwiek Venlo 2 (zon)

6 oktober 2019 11:00

Op een regenachtige zondagmorgen stond voor het gezelligste team van Helden de uitwedstrijd tegen Kwiek Venlo 2 op het programma. Waar iedereen toch enigszins verbijsterd was dat de wedstrijd nog niet was afgelast werd er toch afgereisd naar Venlo waar het voor Helden 4 taak was om de eerste overwinning van het seizoen binnen te slepen.

Echter kregen de blauwen tijdens de warming up al een tegenslag. De topvitte Sammie, die voorgaande wedstrijden weinig minuten mistte, kreeg het aan zijn hamstring en zou dus niet kunnen starten. Hiervoor zou Kaká zijn plaats op het middenveld innemen.

Na één minuut stilte voor het overlijden van de scheids zijn broer mocht er afgetrapt worden. Helden dat in nieuwe shirts startte van sponsor Humby kwam sneller dan Usain Bolt uit de startblokken want na een seconde of 20 was het Sloapie die Moijer alleen op de keeper zette en welke er vervolgens eenvoudig 0-1 van maakte. Hierna werd er goed doorgepakt en kregen de blauwhemden een aantal kansen. Echter stond er aan de Venlosche zijde een vlaggrage gek die eerder vliegtuigen aan het binnen halen was, dan aan het vlaggen bij een potje voetbal en een scheidsrechter die hier maar al te graag in meeging. Van hetgeen wat niet voor buitenspel werd afgefloten kwamen enkele mogelijkheden, maar verder dan T-Mo die op het moment suprême uitgleed en een schot van Sloapie wat langs het vangnet werd geschoten kwam Helden niet. Na een klein half uur spelen was het dan toch raak. Helden kwam er goed door aan de rechterkant en na een strakke voorzet en het miszitten van de Venlosche doelman was het voor T-Mo niet lastig om de bal in een leeg doel te krijgen. 0-2. Kort hierna viel ook de 0-3 door onze Thei, die vandaag door zijn succes van vorige week vandaag weer in de spits mocht beginnen. Toch moest Mikey voor rust nog een doelpunt incasseren. Een corner die plots voor de voeten van Kwiek viel werd verkeerd geraakt en viel net aan de verkeerde kant van de paal binnen. Baart die voorgaande seizoen dikwijls bewezen heeft een echte man van de paal te zijn, kreeg vandaag helaas nog geen vloeitje onder zijn schoenen met springen. 1-3.

In de rust werd er vooral gepraat over het feit dat het eigen schuld was dat Helden niet met 6-1 voorstond en dat hier in de tweede helft verandering in zou moeten komen.

Tijdens de tweede helft was het spelbeeld niet veel anders dan de eerste. Helden dat telkens in de aanval was mede door het vele opkomen van Kots Dumfries, een aantal buitenspelsituaties en Moijer die na ondertussen 86 kansen nog steeds maar op 1 treffer stond. Echter waren de Venlonaren blijkbaar beter op de hoogte van de nieuwe spelaanpassingen van de KNVB dan de Heldenaren want toen de Venlosche doelman een achterbal inrolde naar zijn ploeggenoten werd er door Kwiek gewoon doorgevoetbald waar Helden erbij stond en er naar keek. Ook zagen zowel onze vlagger B als Stevie Wonder dat het enkele malen buitenspel was, maar hier moest de leidsman niets van weten.

Hoewel het voor Helden op deze manier lastiger werd gemaakt wist het zich uitstekend te weren en werden er binnen no-time enkele goed uitgespeelde doelpunten gemaakt. Thei Malen liet zien zich uitstekend thuis te voelen op de spitspositie en maakte er in de tweede helft nog 3. Verder waren Sloapie en T-Mo nog trefzeker en mocht Frankie net voor het einde van de iets kortere tweede helft deze goede wedstrijd bestempelen met een droge knal in de kruising. Eindstand 1 – 9.

Tijdens de derde helft was het Vierde zoals vanouds weer goed vertegenwoordigd en werd er nog aan teambuilding gedaan in de vorm van de auto van de aanvoerder bij Café de Pool naar binnen duwen.

Omdat Kaká zo goed kan radje draaien en vandaag alweer niet wist te scoren is hij daarom de gelukkige om volgende week het verslag te schrijven. Dan staat namelijk de thuiswedstrijd tegen het vaandelteam van VCH op de planning.