Gelijkspel

S.V. Heythuysen 2 (zon)

8 maart 2020 11:30

Beste voetbalvrienden,
Deze vroege morgen moesten de heren van Helden 4 zich weer een keer verzamelen bij de pool. De laatste wedstrijd was alweer een tijdje geleden dus was het dan ook lastig om voor menig speler de haven van vertrek te vinden om 10:15. Omdat onze leider ook een glaasje op had bij het doorgeven van de vertrektijd was er enigzins speling en werd er netjes gewacht op de verdwaalde spelers.
Om Stipt 10:40 zaten 14 spelers,2 leiders en een paar kreupelen in de auto richting de kantine van Sv heythuysen  waar het 2de  team ons opwachten in de wei.
Onze spits had gehoopt op veld 1 waardoor hij zou kunnen scoren in de diepe netten die hem doen herrineren aan het Santiago bernabeu. Helaas voor hem werden we op veld 2 geplaatst waar onze captain wel sterk begon met het winnen  van de tos. Wind in de rug was het idee. Maar in plaats van in de rug kregen we het van voor . Heytse begon sterk met een aanval over de rechter flank. Hier kwam een slappe voorzet uit die normaal geen probleem is voor rutten maar omdat hij uitglee kon de tegenspeler hem makkelijk in de touwen van stripper parkeren na 4 minuten spelen.
In minuut 25 kwam er een rush van onze linksback. speelde 2 man uit en kon de bal afgeven aan kaka. de kans werd niet benut maar de linksback kwam niet meer op adem. Sommige geven de Liefmans de schuld andere het gebrek aan training. Onze vlagger werd uit de lappenmand gehaald en de eerste wissel vond plaats.
Tegen het einde van de eerste helft begon onze captain een heerlijke solo op randje 16 onderweg werd hij door een speler van heyste op de schouder getikt zo kon timo een penalty versieren. Helden 4 kon nog op gelijke hoogte komen voor de rust. Frankie mocht de bal op de kalkstip leggen helaas voor Helden schoot hij hard over en moest er nog een hoop werk verzet worden in de 2de helft.
Aan de thee werd de schade bij de spelers opgenomen en was il fenomeno nog even aan het woord over de situatie van de penalty:
Bij vasthouden moet de scheidsrechter kijken naar de plaats waar het vasthouden eindigt. Is dat binnen de zestien, dan is het dus een strafschop. ~ Il Fenomeno
In de 2de helft nam Heytse 2 het beroemde spel over van Helden 3 en was het de gala opstelling van de uitploeg die voornamelijk aan het aanvallen was. Kans na kans kwam voor de jongens in het blauw maar het mogt niet baten.
Weer een corner voor Helden. Maar dit keer een mooi varriantje. Kort genomen op Frankie die hem vervolgens teruglegt en er volgt een prima voorzet van de captain. Raaij was mee naar voor en haarscherp kopte hij deze bal in de touwen van de tegenstander. Helden rook bloed en bleef het proberen. Sloapie kwam er prima door op links dit moest hem worden! 1-1 tegen de keeper. Helaas was de vlagger van Heytse zijn consumptiebonnen vergeten en moest deze even verdienen door voor buitenspel te vlaggen.
Eenmaal terug bij de Pool angekomen vloeide d’n drank weer rijkelijk zoals we dat zijn gewend. Oude bekende Tom "Totti" Slijpen kwam ons even vergezellen en menig 10tje vloog over de toog.
De volgende wereld pot van Helden 4 is nog onzeker i.v.m het corona virus. Hetgene wat wel zeker is is dan onze top spits Sam de wedstrijd mag verslaan