Greun 2 - Blauw 3

3e klasse E

13 oktober 2019 12:00

Thuisfluiter

Het is maandagavond 14 oktober, the day after Kepel 2 – Dörp 3, met nog steeds een behoorlijk wrange nasmaak en een beetje buikpijn van de zondag. Helden 3 kreeg op de broek van de greune en de basis voor die overwinning werd gelegd in de eerste 15 minuten…En dit betekende de eerste competitienederlaag. Het vervelende; de komende 2 zondagen zijn vrij en dus moet revanche uitgesteld worden. Overigens leest u het goed; het is inderdaad het TWEEDE elftal van de greune. Dit is overigens een vaste trend binnen deze club aan het worden, want de ooit zo trotse hoofdklasser is nu afgezakt naar een clubje wat deuren van de tegenstanders op slot draait voor aanvang van een wedstrijd. Schorrie morrie…schavuiten…blaaskaken!

De boodschap van Bob was duidelijk, het 1e blok van 4 wedstrijden goed afsluiten. Helaas bleek dat niet te lukken. De doelstelling was helder en toch ontbrak het aan scherpte. Dit voelde ik al n beetje na de wat “gezapige” afsluitende partij op de vrijdagavond…maar toch, het is kepel! Dan is iedereen minstens net zo scherp als tegen IVO. We kwamen bedrogen uit want na 10 minuten voetballen stonden we al met 2-0 achter en werden we in alle duels eenvoudig weg afgetroefd. De 1-0 viel door een wel heel makkelijk gegeven penalty, maar laten we deze thuisfluiter verder buiten beschouwing laten, en de 2-0 na een duidelijke buitenspelsituatie maar ook bij vlagger koeiekop ontbrak de scherpte. Dus die deelde graag mee in de spreekwoordelijke malaise. Was er dan helemaal niks positiefs te melden? Jawel hoor, De verslaggever zelf viel met een hamstringblessure uit en pakte er eentje voor het team zodat de betere voetballer Tijl zijn opwachting kon maken. Kwam dat dan het spel dan ten goede? Mwah…

Na 40 minuten voetballen wordt er prompt ook nog de 3-0 binnengeschoten nadat Stoutaldinho een maatje BomBom te kort kwam om de bal te onderscheppen, Roelie twijfelde en hierdoor was het een koud kunstje om de bal over Roelie heen te lepelen door de Kepelse aanvaller. Oei…Er werd gerust met een 3-0 achterstand. Onze Tonnie was niet zo blij; “We waere heej wie makke lammetjes naor de slachtbank geleid”..En daar had hij nog gelijk in ook. De spirit en het geloof moest terugkomen. Er werd daarom overgeschakeld naar een 4-3-3 systeem, Suntjens werd gewisseld voor Joost en het devies was: volle bak druk zetten.

“Haal dr oeth wat dr in zit Helden”…Werd halverwege de tweede helft door onze captain medegedeeld. Inmiddels stond het 3-1 en met nog zo’n 20 minuten op de klok moest Helden dus er uit halen wat er in zat? Maar er zat niet meer zo veel in..helaas. Scheids was duidelijk zijn kaarten vergeten want toen Tijl met een tackle werd neergehaald waar ze in het American Football nog jaloers op zouden zijn werd er alleen een verbalende reprimande uitgedeeld. Overigens was de goal van Dhr. N. van Lier wel lekker. Uit een corner knikt hij snoeihard raak in de kruising. De kleinste (en kaalste) man van het veld, maar koppen kan ie. Overigens kreeg Helden 3 best een paar aardige duiten van kansen maar die wilde er vandaag helaas niet in. Ook het vizier stond niet scherp genoeg afgesteld.

Het bleef dus bij dat ene doelpunt…Helden 3 was niet in staat om de 3-2 te forceren, laat staan de gelijkmaker. Dit betekende niet alleen een nederlaag maar ook dat het vatje bier bekostigd moest worden. Heren uit Panningen gefeliciteerd met deze 3 punten maar laten we dit in het voorjaar nog eens dunnetjes over doen maar dan nu op Sportpark Kerkeböske.  Tot dan! P.s. We zullen beloven dat onze kantine dan in ieder geval net iets sfeervoller zal zijn…poeh..poeh. Het devies aan H3: De nederlaag doet uiteraard pijn, maar nog vele wedstrijden voor de boeg. Even resetten en aan de teamspirit werken op de Arcener Oktoberfeste en dan over 3 weken knallen tegen Wittenhorst 3 waar de koers naar boven weer moet worden gevonden. Tot dan!