Zonder net geen voetbal!

3e klasse E

17 november 2019 11:00

Zonder NET geen voetbal!

Op deze koude doch mooie zonnige zondagmorgen, verzamelde Helden 3 zich omstreeks 10:15 op Sportpark Kerkebuske! Althans, bijna iedereen….Frankie Bouten (H4) was alles kwijt, sleutels, portemonnee en lever. Overigens barste de ziekenboeg bijna uit zijn voegen, vorige week al aangekondigd maar het wordt er allemaal niet beter op. Helden 4 was bereid, waarvoor onze grote dank, om een “baaldag” op te nemen en zodoende konden we gebruik maken van een heel Helden 4-army. Muur, Timo, Dabberaij (die weliswaar alleen minuten maakte bij H5) en dus Frankie Bouten waren allen bereid ons uit te helpen. Tot overmaat van rampeneren viel Roelie (voor de kenners Pis) in de rust uit met een “spanning” op zijn lichaam en daarvoor werd Sam B. van het veld van H5 geplukt. Manmanman….

Enfin, dan de wedstrijd….poehpoeh…wat een heerlijke kelderklasse pot. Bijna had dit verslag geen doorgang gevonden want scheids wilde niet voetballen op veld 2 en 3. Waarom? Er zaten gaten in de netten. Ik heb vele scheidsrechters een net zien controleren maar deze man….tja…wat zullen we er van zeggen…laten we het houden bij een diepe zucht. Na 4 afgekeurde netten was daar gelukkig teacher to the rescue met zijn go go gadget mega armen repareerde hij het netje vakkundig en waren de dames bereid om hun moment of fame op voetbalTV af te staan. Fjoew…Er kon dan EINDELIJK afgetrapt worden.

Ron van SV Venray wilde graag in het verslag; Ron bij deze! Dit kost je overigens een halve liter maar dat verrekenen we in Venray wel even. Overigens neem ik aan dat we dan ook bier voor €1,60 kunnen krijgen. De heren van SV Venray vielen bijna van hun stoel bij het horen van deze prijzen, maar goed dat krijg je als dhr. Stoudaldinho het Kuuzeriek heeft geregeerd. Als er veel vraag is maar nog veel meer aanbod dan zakt de prijs vanzelf. Toch?

De wedstrijd; De eerste helft….weinig kansen over en weer. Venray had wel de overhand; lieten vvHelden “voetballen” (Al hebben wij dit spelletje ook niet uitgevonden)….en op het moment dat er “bepaalde” mensen werden ingespeeld zette men druk. Overigens stond dr een of andere Frenkie de Jong in bij Venray, n complimentje waard. Deze man kon wel ballen…Ook voetballend had Venray de (kleine) overhand..al acteerde men wel met enige arrogantie. Deze twee stijlen; De boertjes uit Helden en de flamoyante boys uit Venray zorgde voor een zeer zeer aantrekkelijk schouwspel. Na over en weer wat speldenprikjes verslikte onze capitano zich in een balletje. Venray was er met vele man bij en aan de 0-1 was geen houden meer aan. Hierna werd de thee op gezocht…en ik zou zeggen blijf lezen want het wordt alleen nog maar SPANNENDER!!

Tiesse erkende dat tegenstander de overhand had; niet dat we nou volledig werden weggespeeld maar je voelde dit..zowel langs de lijn als in het veld. Vele waren er van overtuigd dat er desondanks iets te halen viel. Verder was het stil; Tiesse hoopte niet dat dit berusting was…maar dit was het zeker niet kan ik u voorspellen.

Dan de 2e helft; waar moet ik beginnen?...Ich weit t gewoen neet…De zaag van Roelie P die in de 60e minuut n rode prent opleverde? (Op voetbalTV duidelijk te zien dat deze "terecht" was maar het theater van spitsie en de matennaaierij die volgde was ongekend, terwijl Roelie zelf ook duidelijk schrok van de tackle)….Dn Tonnie, die in de blauwwitte ogen doorgebroken was maar deze overtreding van zijn directe tegenstander slechts een gele prent opleverde? Helden 3 dat knokte voor elke meter nadat men met 10 man was komen te staan? De werklust van Boele en Van Lier? Die zich werkelijk helemaal leeg hebben gespeeld (uiteraard niets ten nadele van de overige 8)…Moijer die maar oorlog bleef maken voorin? De “WERELD”goal van dn Andy, die na 65 minuten zorgde voor een terechte 1-1 tussenstand. vvHelden dat de beste kansen kreeg op de voorsprong…Tonnie, Van Lier, Timo? Alle stuitte ze op de zeer goedkeepende Willemse. Manman…wat n rollercoaster van emoties. De onderlinge strijd en vetes tussen spelers en van vvHelden en SV Venray…HEERLIJK!! De Scheids die tegen verdediger Timo Letschert roept dat ie zn bek moeten houden na het zoveelste kaartenvragen…Het houdt maar niet op….Na 85 minuten is t 3e helemaal leeg en dan wordt het overleven. Venray prikt nog een keertje maar deze wordt terecht en vakkundig afgevlagd door dn Teacher. En zo eindigt vvHelden 3 – SV Venray 3 na 90 knotsgekke minuten in een 1-1 gelijke stand. Dit voelt als een overwinning….

Volgende week uit naar Irene. Kijken of we deze zelfde vechtlust kunnen brengen…Dan is t 3e helfttal voor vele een niet te nemen vesting! Pohh…en alsof iedereen zich had leeggeknokt was de 3e helft van een ongekend laag niveau…Klein puntje van kritiek moet er zijn. Tot volgende week:)