Beste VERSLAAG oeit

SV Venray 3 (zon)

Nick van Lier (afstandschot)

3e klasse E

16 februari 2020 12:00

Zondag 16 februari stond de topper in de 3e klasse op de kalender. Namelijk Venray 3 (nr2) versus Helje 3 (nr3). Op de zaterdag voorafgaand aan deze strijd werden er al verschillende appjes verstuurd met de vraag of het eigenlijk wel door ging. En waar heel Nederland op zijn gat lag ivm de verschrikkelijke storm Dennis, mochten wij gewoon aantreden. Trainer Tiesse had weer een beroep moeten doen op zijn oh zo grote netwerk en toverde weer 4 spelers van andere teams uit de hoge hoed. Timo, Gijze en Franky Bouten jr van H4 en de Milkboor van H2. Zondagmorgen was Helje 3 met hoge verwachtingen aangekomen in Venray. Inmiddels zaten wij in kleedlokaal 2 te wachten op onze schitterende shirtjes, Tiesse begint met uitdelen en komt tot de ontdekking dat de tas en de inhoud hiervan sinds de wedstrijd tegen Bree onaangetast is gebleven. Resultaat shirtjes die zelfs de gebroeders Piëters niet aan trekken. Gelukkig dat ze in Venray nog een tasje met shirts over hadden, ook nog in de juiste kleur. Heel Helje 3 was blij dat onze gespierde torso’s eindelijk eens goed naar voren kwamen dankzij deze werkelijk schitterend gevormde shirts!

Dan eindelijk de wedstrijd. Of het door Dennis kwam of door een off day van Helje 3, of gewoon omdat Venray 3 heel erg veel kwaliteit heeft, we gingen met 0 punten naar huis. De eerste kans was voor de blauwe. Eindstation was Tunke maar zijn schotje werd door de keeper onschadelijk gemaakt. Snel hierna krijgt Venray een corner. Slechte organisatie bij Dörp zorgt ervoor dat een Venray speler alle tijd en ruimte heeft om binnen te knikke. 1-0! Wederom een speldenprikje van Dörp maar ook deze mogelijkheid zorgt niet voor de anslusstreffer. Venray prikt weer eens door onze verdediging en knalt ook de 2-0 ogenschijnlijk makkelijk binnen. Helje was niet bij machte om het Venray lastig te maken en Venray liet na om de score verder uit te breiden. Boele leek nog even kansrijk, maar mede dankzij die verschrikkelijke Dennis kreeg hij de bal net niet onder controle, weg kans! Rust.
Tiesse geeft aan dat er weinig beleving is en dat het nog maar 2-0 is waardoor we via een snelle tegengoal er nog een wedstrijd van kunnen maken. De thee was overigens een ruime voldoende! 2e helft een feller Dörp maar echt gevaarlijk worden we niet. Het kaarsje van de wedstrijd lijkt vervolgens langzaam te doven waren het niet dat scheidsie toch nog man of de match wilde worden. Een werkelijk schitterende tackle vol op de bal in ons strafschopgebied, eentje waar ze in Italië oefenstof van maken voor “verdedigen zoals Chiellini”. Maar tot ieders verbazing legt scheidsie hem op de stip. Penalty genomen, via de binnenkant van de paal rolt de bal weer het veld in. Mis! Helje blij dat deze onterechte pingel er niet in ging. Gerechtigheid! Mis! Scheidsie was van mening dat Gijze te vroeg van zijn lijn afkwam en dus moest de pingel over genomen worden, 3-0. Scheidsie ging tijdens dit hele geneuzel nog ff verhaal halen bij onze vlagger Seagal. Seagal gesteund door onze veldtrainer Bobbie gaf heel netjes aan het er niet helemaal mee eens te zijn en vlagger en scheidsie komen er als volwassen mensen samen uit. Bobbie werd volgens mij in de hektiek nog weggestuurd. Gijze krijgt nog de gele prent wegens vermeend commentaar. Uiteindelijk konden we weer verder met de wedstrijd die nu echt gelopen was. Nicknack probeerde het nog een keer van een metertje of 30. En volgens het wedstrijdformulier ging deze ook een metertje of 30 over het doel, maar Nicknack ramde deze bal toch echt snoeihard binnen, 3-1! Einde wedstrijd.

Helje 3 haakt ff af voor de 2e plek en is zelfs weer door Bree gepasseerd en staat nu 4e. Komend weekend staat er een of ander christelijk feest op de rol, dus ff geen voetbal. De week erop komt de nog foutloze koploper op bezoek en dan kunnen we zien of Helje 3 mee bovenin blijft draaien. Receptie van Bombom was goed, maandag niet!