Helden 3 is warm!!

3e klasse E

22 september 2019 11:00

Helden 3 – Ysselstein 2

Vandaag mochten we, na een voorbereiding die niet des-Helden 3 was…met 2 oefenwedstrijden, 3 bekerwedstrijden, pittige trainingen met een trainingsopkomst waar de selectie jaloers op is, dan eindelijk voor het “echie”…Als een stel jonge honden stonden we te trappelen en was iedereen de zaterdag netjes op tijd huiswaarts gekeerd, om die op de zondag weer dubbel in te halen. Want de “Veteranen” van ons team hadden nog een “klein” vaatje bier over naar aanleiding van hun afscheidstournee….Bij winst zouden deze genuttigd worden. Dit vooruitzicht zou toch als een rode lap op een stier moeten werken!! Aldus trainer Tiesse…

Inmiddels werd er nog een last-minute transfer afgewikkeld en werd Timon toegevoegd aan de selectie. Dit betekent, en vrijdag ook al aangekondigd tijdens de training, dat er nog twee Helden 3 spelers op de transferlijst gezet moeten worden…Het borrelt dus nog op de burelen van Tiesse en assistent Peters. De spreekwoordelijke inhoud van de maag zal niet fijn zitten.

De warming-up werd gewijzigd. Wat heet, een halve training werd afgewerkt. Onder leiding van Captain Boele werden de manschappen in uiterste staat van paraatheid gebracht. Helden 3 was er klaar voor! Ysselstein was geen onbekende; dus hun voorspelde tactiek werd van tevoren al medegedeeld. Helden 3 wist dus wat hun te doen stond; op passen voor de omschakeling/ counter en zelf in balbezit een hoog tempo hanteren en geduldig wachten op het juiste moment. Dit ging bij vlagen aardig, de eerste grote kansen waren dan ook voor de blauwhemden. Toch was het opletten bij balverlies….Dit leverde enkele afstandsschoten op en een hachelijke situatie na een corner. Over en weer werd er niet gescoord en dus gingen we met de brilstand rusten.

De thee krijgt vandaag een 8.3. Gloeiend heet, kapot veel suiker en een goede smaak. Doordat vooral het voetballende “gogme in Helden 3 is toegenomen worden er in de thee pauze nuttige zaken doorgenomen en aanwijzingen over- en weer gegeven. Joost kon gaan douche en Seagal maakte zich op voor zijn eerste minuten dit seizoen. Vrouwlief stond zelfs langs de kant te kijken om haar spierbundel aan te moedigen. Overigens moesten de toeschouwers wel nog even bukken toen er een satelliet uit de lucht werd geschoten door mister Seagal.

In de tweede helft zou de wedstrijd echt ontvlammen! Over en weer leek de tank van sommige spelers wat leger te raken en dit zorgde voor ruimtes op het middenveld. Uiteindelijk bleek Helden 3 – 6 – 9 -12 meter over de betere conditie te beschikken. Ongekend….Helden 3 moest wel nog even op achterstand komen, de speldenprikjes van Ysselstein waren inmiddels gegroeid tot stevige prik. Dj Dizzy Roel heeft ons een aantal keer behoed voor een verdere achterstand…toch wist hij de 0-1 niet te voorkomen. Hierop werd het tijd voor het bonusmateriaal in de naam van Gulio van de bank te halen….Er mogen dan een aantal goede voetballers terug zijn gekomen van de selectie maar deze man blijft voor mij de beste ooit. En dat bleek ook nu weer; Samen met Tonnie zorgde zij er voor dat een 0-1 achterstand in no-time werd omgedraaid in een 3-1 voorsprong. Vooral de 3e goal was er eentje over een aantal schijven. De 1-1 werd binnengerost door Tonnie, het 2e doelpunt middels in bekeken boogballetje over de keeper geschoten en de 3e middels een kopbal door Gulio.

De stemming in de kleedkamer was na deze 1e overwinning was dus uitstekend te noemen. De zak met penningen werd in rap tempo naar binnen gewerkt en een enkeling kocht nog een zakje en nog een zakje….Wat een prima fiske in de kantine! Volgende week treedt Helden 3 aan tegen HBSV 2 op Sportpark Schansheide. U bent van harte welkom.