Schrijf je afgelast nu met n T, DT of D??

H.B.S.V. 2 (zon)

3e klasse E

29 september 2019 11:00

Na een goede seizoensouverture tegen Ysselstein stonden vandaag de mannen van HBSV 2 op ons te wachten. De herfst heeft inmiddels zijn intrede gedaan en dat was afgelopen zondag dan ook goed te merken. Gelukkig was het lekker warm bij onze sponsor Café de Pool en konden we daar onze handjes lekker opwarmen aan de koude pilsener. Dhr. Stoutaldinho gaf te kennen dat hij nog wel eens melk dronk in het weekend maar de afgelopen 3 dagen maakte hij een heuse bierestafette mee en was de melk nergens te bekennen.

Maar eerst nog terug naar afgelopen vrijdag; waar Helden 3 in de bestuurskamer de laatste puntjes op de i zette voor het vervolg van het seizoen. Roelie P. heeft duidelijk een hekel aan vergaderen want voor we het wisten waren de laatste potjes bier uit de koelkast verdwenen. Piet Peeters zal hier niet blij mee zijn, nu moet zijn biervoorraad weer aangevuld worden…Enfin; Andy besloot om zijn liefde Helden 3 niet te verlaten voor een avontuur bij Helden 6, de tassen van onze nieuwe sponsoren werden uitgedeeld (hier en daar met een muizenkeuteltje), bedanken we Dabberaij voor zijn inzet bij het 3e en last but not least verwelkomen we dhr. Willem Beeks als verzorger………..Willem Beeks? Verzorger? Willem Beeks? Verzorger? K hoor u denken dit kan niet, dit bestaat niet…

Willem laten we 3 zaken afspreken;

1. Jij bemoeit je niet met het voetbal langs en op het veld
  2. Zorg dat je de waterzak ten alle tijde aan je zijde hebt (ook in de rust).
  3. Houd vooral “dae stomme zeiver” na een aantal potjes bier voor je

Dan de wedstrijd; HBSV kende vele afwezigen en geblesseerden. Zodoende waren ze bij aanvang van de warming-up met 11 man in totaal. Tiesse wilde dit geheimpje graag voor zich houden om de motivatie van zijn pupillen optimaal te houden. Helden 3 had maar liefst 3 top reserves, toch lekker als je als trainer deze klasbakken bij een 3-0 voorsprong nog kunt inbrengen.

HBSV begon sterk aan de pot; Tiesse was tijdens de wedstrijdbespreking duidelijk: Blijf op de been op dit veld (Ga geen gekke slidings maken) en haal de schoten uit de 2e lijn eruit op dit spekgladde veld. We waren nog geen 25 seconden bezig of Boele, Seagal en Van Lier lagen al op de grond met een (mislukte) sliding. Seagal moest met een uiterste poging het schot blokken vanuit de 2e lijn. Zo, de bespreking kon dus ook weer de spreekwoordelijke prullenbak in. Dit deed ons denken aan een Anekdote van The Special One en Mario Balotelli (voor degene die m niet kennen; hierbij de link: https://www.youtube.com/watch?v=AwXgfBzK_L4 .De eerste 20 minuten gingen redelijk gelijk op al voelde je wel dat Helden 3 voetballend en conditioneel sterker was. De 0-0 bleef hierna dan ook niet lang op het scorebord staan; Vanuit een vrije trap, genomen door Tonnie, werd de geheel vrijstaande Seagal gevonden die beheerst (goal deed denken aan de goal van ajax de avond er voor) de bal panklaar voorvolleyt op Boele. Die de bal vervolgens eenvoudig binnen weet te schieten. Net voor rust komt Helden 3 op een 2-0 voorsprong. Na een schitterende aanval (tikki takka) was Ralf na goed afleggen van Joost het eindstation. Overigens had de score al iets hoger kunnen uitvallen want Helden kreeg toch wel enkele kansen. Waarbij ook lat en paal geraakt werden.

De thee zorgde in de rust voor de meeste discussie. Op de smaak na voldeed deze thee aan alle eisen. Maar smaak is toch wel n heel belangrijke component in het geheel. We blijven dus steken op een magere 6…waarbij een klein beetje suiker wonderen had gedaan. Er werd niet gewisseld en de reserves namen maar een kachel mee want de temperatuur daalde tot bedenkelijke waardes terwijl je van het voetbal toch wel enigszins warm werd.

Na rust bouwt Helden de voorsprong gestaag uit. Joost komt 1 op 1 met de keeper te staan (de man van de assist heb ik niet gezien) en maakt vakkundig de 3e goal. Vervolgens worden Gulio, Andy en Tijl in de ploeg gebracht. Het speelbeeld verandert niet. Joost prikt nog een keertje binnen en het hoogtepunt van de dag kwam van een speler van HBSV-zijde…die middels een “tikkie terug jaap” zijn eigen doelman verschalkte. Overigens gebeurde dit in de 1e helft ook al bijna, toen ging de bal net langs de verkeerde kant van de paal.

Na 90 natte en gure minuten en een 0-5 eindstand blaast de scheidsrechter van dienst voor de laatste maal op de fluit. Toen alle uitslagen waren ingevuld op voetbal.nl bleek dat t 3e helfttal bovenaan stond. Staan er dan mooie dingen te gebeuren dit seizoen? Volgende week wacht de tweede echte testcase tegen IVO. Deze veldense ploeg kreeg eigenlijk de manschappen niet bij elkaar en prompt werd de wedstrijd van het 1e elftal verzet. Maar dat kan Helden 3 niet deren, bereidt jullie voor op een tot op het bot gemotiveerde 3e helfttal! Zeker na de vernederingen en het uitlachen van de afgelopen jaren omdat we er volgens deze stadse ploog “gin zak van koste” (al waar det neet gelooge natuurlik)…GAAS DR OP!!

p.s. HELDEN IS TROTS OP DE BOEREN!!