Helden 3 klimt naar 3e plaats op de ranglijst!

Wittenhorst 3 (zon)

3e klasse E

3 november 2019 11:45

Na 2 weken van rust, een bezoekje naar het schijnt de oktoberfeste in Arcen, kon iedereen herstellen van de “ouderdom”-pijntjes. Zodoende was Helden 3 weer klaargestoomd om te vlammen. Alhoewel….hersteld? Trainer Tiesse en Assistent Koeiekop kregen op de zaterdag en de zondagmorgen nog enkele verrassende telefoontjes en appjes. Niet om een basisplaats op te eisen maar juist om plaats te nemen op het bankje….oejjoej. Gelukkig vandaag een heerlijk kunstgrasmatje…oftewel op naar Hooooooors.

W’Horst kent voorafgaand aan dit duel een teleurstellend verloop van het seizoen met zero points, dit gegeven wilde onze trainert graag zo houden. Alhoewel; In Helden ligt gemakzucht vaak op de loer en worden juist tegen teams uit de onderste regionen punten verspeeld; typisch Helden werd in de auto gezegd. Dus tijdens de warming-up was captain Boele er als de spreekwoordelijke kippen van Roelie P bij om iedereen scherp te houden. Scheids wees nog even op zijn klokje dat we over 5 minuten toch echt op het veld moesten staan…leidsman had er echter geen rekening mee gehouden dat de velden bij aankomst nog niet vrij waren en daardoor zagen we die men oeth kessel nog ff op de broek krijgen. Bouten en Beeks konden hier wel om gniffelen nadat zei gister de Vrienden Van vvKessel hadden bezocht.

Kunstgras; het blijft een discussie. Wat een verschrikkelijke ondergrond…We “citeren” de superboeren uit Deventer; “Al Speelt de hele wereld op rubber, de Boeren uit Helden horen in de blubber”..Nogmaals even een statement ter ondersteuning aan deze beroepsgroep! Maar bahbah…hier is toch niet op te voetballen. Helden moest hier in de eerste 30 minuten dan ook duidelijk aan wennen. Simpele ballen werden veelvuldig met een strikje en cadeaupapier ingeleverd bij de tegenstander. Deze tegenstander had veel balbezit maar wist eigenlijk ook niet wat ze met dit “ding” aan moesten. Toch kwam het 3e helfttal binnen 5 minuten op voorsprong…Joost kon gemakkelijk binnentikken na een voorzetje van Tunke waaraan een klein foutje van Hooooors aan voorafging. Wellicht zorgde dit ook voor enig gemakzucht….Het vervolg laat zich vast raden maar Hooors was niet echt bij machten…Statisch voetbal, lange pijlen en weinig voetbalgogme…Helden speelde wellicht, na wat in vermogen ligt, een hele matige eerste helft. Overigens had Joost nog de 2-0 op zijn voeten en maakte IJzeren Thijs ook daadwerkelijk de 2-0 maar de een werd afgekeurd wegens buitenspel en was het niet en de gemiste kans van Joost was wel buitenspel maar werd helaas recht op de keeper geschoten. En dan laten we het voorval overtreding binnen de 16 maar buiten de 16 gegeven even voor wat het is in deze fase van het verslag….

De erbarmelijk slechte Thee werd opgezocht. De kantinejuffrouw krijgt vandaag een 3.5, Tip: Alvorens een kok zijn of haar gerecht reserveert proef dan eerst wat u voorschotelt, dit voorkomt dubbelwerk in de keuken. Tiesse was helder over de eerste helft; hij vond t prima dat Horst de bal had, vond t ook prima dat hierdoor 0 kansen waren weggegeven; maar aan de bal was het ondermaats en het verschil tussen druk zetten en korter op de man zitten werden nog eens uitgelegd. Conclusie: “Voetballen is heel simpel maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen”.

De tweede helft was Helden direct bij de pinken en dat werd 45 minuten lang volgehouden. W’horst leek door haar conditionele reserve heen te zijn en nu was het Helden dat de boventoon voerde in balbezit. Dit balbezit resulteerde in een aantal kansen waarvan Tunke er een genadeloos hard binnen joeg. De 2-0 in de pocket en wedstrijd gespeeld, toch kwam W’horst ietwat onfortuinlijk terug in de wedstrijd. Na een scrimmage voor Dj Dizzy Roel werd de bal laag langs hem geschoten. 2-1! Geen rede tot paniek Helden werd er geopperd "We laote heej niks aanborre". En hoewel de tussenstand anders doet vermoeden was deze er ook echt niet…W’horst was niet bij machten om nog gevaarlijk te worden…Luttele minuten later na een overduidelijke Penalty door een hele smerige overtreding op Gulio werd de bal op de stip gelegd. Gulio zit op dit moment wel bij de oorarts want Rex Gildo (die zelf echt geen pepernoot heeft geraakt deze wedstrijd) schreeuwde nog iets over een SCHWALBEKONING!!! op een cm of 20 van de oortjes van Gulio. Het sfeertje werd iets grimmiger, maar wellicht hadden de mannen van Hooors deze energie beter in het voetbal kunnen steken. FC de Captain vond ons maar houthakkers en dacht daarop zelf ook een duit in het zakje te moeten steken…Na de wedstrijd was echter alles weer vergeten en vergeven en konden er zelfs een paar glimlachjes vanaf… De 3-1 (de 11-meter) werd overigens vakkundig binnengeschoten door wederom Joost "Topassitenman" en hiermee was de eindstand bepaald. Deze had hoger uit kunnen vallen als de eindpass iets nauwkeuriger was geweest door bijvoorbeeld ondergetekende…Seagal probeerde het nog van een meter of 40 maar dit leverde niet het 4e doelpunt op. (Gelukkig maar…) Helaas pindakase…

Een goed resultaat en zeker de tweede helft was vakkundig te noemen en biedt perspectieven voor aankomende zondag. Dan staat het ongeslagen FCV op het programma…In de beker troffen we deze mannen al n keer alhoewel Bouten, Boele en Koeiekop daar waarschijnlijk niet heel veel meer vanaf weten. Kunnen we het gat op verliespunten verkleinen tot 2? Of Slaat FCV een definitieve slag om de bovenste regionen? Stay tuned….

p.s. Ter afsluiting een klein raadsel; Het is duidelijk heel smerig groen van kleur, gekocht door mevr. Frissen, waren 3 maten te groot en werden afgelopen zondag alleen in de kleedkamer gebruikt? De eerste goede inzendingen verdient een knuppeltje bij de Pool.