Onfortuinlijk verlies tegen ‘Zummerse barricade’.

vv Helden JO17-1

SV Someren JO17-1

Hoofdklasse 2

2 november 2019 14:30

Best supporters van JO17-1G

Hoewel Zoef vol zelfvertrouwen uitkeek naar het treffen met het Brabantse Zummere, kwam er vandaag Brabants zand in de Heldense motor. Het spel van de Brabanders was eenvoudig, maar dodelijk effectief; ballen vanuit de goed acterende keeper op zijn vrienden ‘Lang’ en ‘diep’ die in de spits stonden. Veel genuanceerder was het niet. Uitslag bij einde wedstrijd : 0-3.

Psychologisch hadden de Brabanders het ook wel slim aangepakt door vandaag in het Blauw/wit aan te treden. Dit betekende dat onze Helden noch in het eigen blauw, noch in het reserve wit kon aantreden. Gelukkig lag er ook nog een dozijn en wat meer rode shirts in de waskamer van Helden, dus die maar aangetrokken. Voor de toeschouwer die net te laat kwam, was het dus even wennen geblazen.

Maar de kleur van het shirt deed niets af aan de eigen voetbalkwaliteiten van de jongens. Helden voetbalde uitstekend en geconcentreerd en maakte gedurende driekwart van de wedstrijd het spel. En de ballen van Zummerse kant op spits ‘Lang’ of ‘diep’ werden eenvoudig onschadelijk gemaakt.

Kansen vergeten te verzilveren.
En kreeg Helden dan geen kansen, als ze zo goed voetbalden? Jazeker kregen ze kansen, maar dat is dan ook het enige puntje van kritiek: Ze werden vandaag niet verzilverd. En soms waren het toch echt opgelegde kansen, maar Bas, Guus, Rens, Mees en Sef wisten het net vandaag helaas niet te vinden. Daarentegen waren de spitsen van de tegenpartij vandaag dus wel effectiever en zij wisten drie diepe ballen wel tot doelpunten te verwerken.

Erg jammer natuurlijk, Helden was de voetballende ploeg, had het betere van het spel maar liep zich stuk op de ‘barricade’ die Zummere had opgericht.

De barricade die Zummere meegenomen had....

Dat is het lot van de koploper. Saillant detail is dat Zummere na vandaag koploper is en zich op zijn beurt kan ‘wapenen’ tegen deze positie. Maar kop op jongens (en meid) zelfs ploegen als Barca, Juve, Liverpool verliezen wel eens een wedstrijd. Op naar de volgende clash tegen een Brabantse tegenstander: Deurne.

Good luck

Van Zoef.