Ziek van verliezen - Tijd om te winnen !

vv Helden JO17-1

Blerick JO17-1

Hoofdklasse 2

16 november 2019 14:30

G.H.M. (Gijs) van der Leeden

Na twee ‘zure’ nederlagen tegen Brabantse ploegen stond vandaag Blerick ‘op het menu’. Bijna letterlijk, want de afgelopen wedstrijden waren we voetballend beter maar verloren we uiteindelijk beide potten. Tijd dus voor een overwinning, die ‘honger’ straalden de mannen voor aanvang wel uit.

Nay Twa was terug van een buikgriepje, Lars terug van een blessure, maar Guus en Rayven moest het team missen omdat ze een ander team ‘beter moesten maken’. Leef staat helaas nog altijd langs de zijlijn en ook Rens kon niet starten. Dank aan de heren Nick, Jesper en Jori van de U17-2, die de groep dan weer op hun beurt compleet wisten te maken.

Prachtige herfst omstandigheden om te voetballen op het sportpark in Helden. Wederom was het veldspel, net als vorige weken, erg goed. Vandaag een klein verschilletje....  we (Helden )hadden niet zo heel lang nodig om het netje te vinden en de score te openen. De snelheid van Nay Twa had niet veel geleden door zijn griepje. Al snel in de wedstrijd ontsnapte hij aan zijn directe tegenstander en werd hij onreglementair ten val gebracht in de 16-meter. Pingel voor Helden. Sef wist dit kansje wel om te zetten in een doelpunt. Prettig voor het team dat voetballend liet zien zich vandaag niet te willen laten verrassen door de gasten uit Blerick. Even later maakte Ties L (alias Preike) er 2-0 van na een goede actie. Daarmee was de helft van de vooraf beloofde productie al een feit.

Blerick streed dapper en kreeg sporadisch een kans. Het veldspel van Helden was dynamischer dan dat van Blerick en het middenveld van de tegenstander werd vandaag dolgedraaid door Sef, Mees en Weslie. Ook achterin bij Helden was het prima op orde, Jori en Rick speelden soeverein en Mark, Niels en Lars (die van Janssen ...) gingen ‘als de brandweer’.

Na de rust was het even ‘aftasten’ wat Blerick er nog uit kon persen. Aanvankelijk leken ze energiek te ‘herstarten’, echter het vuurtje doofde door het nog steeds goede veldspel van Dörp. Nay Twa zette wederom zijn brommer in de vijfde versnelling en gaf de bal op een presenteerblaadje bij Preike, die zijn beloofde tweede treffer, scoorde.

De wedstrijd was gespeeld, ook Blerick besefte dit. Na een goede rush van Preike -die daarbij behoorlijk werd geraakt- scoorde Sef knap de
4-0. Daarmee bestempelde hij een prima wedstrijd van zijn kant. Veel tijd om het doelpunt te vieren was er niet, toen bleek dat Ties het veld geblesseerd moest verlaten en een retourtje HAP kon gaan inplannen.

De slotminuten van de wedstrijd werden vervolgens ‘cooltjes’ uitgespeeld. En zo kon Helden na de 2 verliespartijen tegen de Brabanders eindelijk weer 3 punten bijschrijven aan haar totaal.

Prima pot voetbal, op naar de volgende wedstrijd thuis tegen Maasbree - De enige Peel en Maas derby in deze klasse. Waarschijnlijk zal Preike die pot moeten missen, We wensen hem alle beterschap toe. Sterkte Ties!!

ZOEF.