" Ranja maakt het verschil "

vv Helden JO17-1

Wittenhorst JO17-2

Hoofdklasse 2

5 oktober 2019 14:00

Beste Lezers, Lezerinnen en supporters van MO17-1G. Hierbij weer een fantastisch verslag van onze Verslaggever ZOEF.

De normale slogan is : “drank maakt meer kapot....” enzovoorts. Vandaag was het echter de drank (ranja) die het verschil maakte. De tweede thuiswedstrijd alweer van de competitie was vandaag op sportpark Kerkeböske. Wittenhorst JO17-2 is de tegenstander en uit ervaring weten we dat ze daar goede voetballers hebben, in het dorp waar het vaandel team in de 1e klasse speelt. Maar goed, de jongens waren scherp en gedreven en hadden aangegeven het thuispubliek te willen trakteren op een mooie pot voetbal.

De leiders en trainers hadden in aanloop naar deze wedstrijd de handen vol gehad aan alle blessure gevallen en studiereizen die georganiseerd waren. Maar goed, de mooie pot voetbal kwam er, maar het waren wel de bezoekers die in aanvang de overhand hadden en brutaal en terecht op voorsprong kwamen. Helden liet het er niet bij zitten en toverde net als Wittenhorst enkele mooie aanvallen uit de hoge hoed. Uit een van die aanvallen wist de prima voetballende Guus te scoren 1-1. Een terechte ruststand op dat moment omdat Kas (onze prima stand-in voor Rayven) het doel verder schoon hield.

Na de ranja was het spelbeeld ineens heel anders, Helden zat nog wat korter op de bal en had wat meer zelfvertrouwen. Bij onze spits Ties (alias Tisser of Preike) was de ranja op de juiste plaats gezakt, want die kreeg het de tweede helft op zijn heupen. Nay Twa zorgde echter eerst nog met een kopbal (ja..... hij kan het wel) voor de 2-1, dit uit een voorzet op maat van Guus. Die laatste bekroonde even later de wedstrijd met zijn 2e doelpunt van de wedstrijd. Jammer dat hij op het einde een grove charge maakte op de tegenstander waardoor hij eigenlijk met rood het veld had moeten verlaten, gelukkig voor ons kreeg hij slechts geel.

En toen was het dus de beurt aan Tisser, die maar liefst 3x het netje vond ; een loepzuivere hattrick zorgde ervoor dat hij van de hatelijke nul af kwam. Hopelijk is de ‘ik-snap-hoe-ik-moet-spelen-button’ voor langere tijd gerepareerd, dit smaakt namelijk naar meer (net dus als die ranja).

Conclusie, de ranja maakte vandaag, net als vorige week, het verschil. De trainers/leiders denken er nu aan om deze ranja volgende week reeds vóór de wedstrijd door de spelers te laten nuttigen.

Tot volgende week - uit naar DESM...

Groet  Zoef