Seizoensoverture 'Clash of Clans'

Hoofdklasse 2

21 september 2019 14:30

A.M. (Toon) Adriaans

Beste lezers, Lezerinnen en supporters van MO17-1G, zoals beloofd in het vorig verslag:   Hij is terug van weg geweest. ZOEF !!

Een seizoen lang heeft hij zich schuil gehouden in zijn hol. Het was wel een erg lange winterslaap, maar dit seizoen is  hij dus weer terug met zijn weergaloze verslagen over het wel en wee van de MO17-1G . Dit zal hij afwisselen met mij, de Razende, die ook af en toe nog van zich zal laten horen.  Hierbij het verslag van de eerste ontmoeting in de competitie, en meteen een klapper van jewelste: SC Irene kwam zaterdag 21 september op bezoek op Sportpark Kerkeböske en hoe dat afliep, lees je dus hieronder... ZOEF, het woord is aan jou!!

Seizoensouverture ‘clash of clans’

vv Helden JO17-1G - SC Irene JO17-1 was een wedstrijd met twee gezichten met als uiteindelijk resultaat een puntendeling en een eindstand 2-2. Twee sterke ploegen, waarbij Helden de eerste helft domineerde en via diverse mooie aanvallen tot goede kansen kwam. Guus bekroonde een van die aanvallen met een geweldig doelpunt. Op basis van arbeid en voetbal een meer dan terechte ruststand.

De tweede helft liet een totaal ander beeld zien. Irene feller en in de versnelling, Helden te ver van de man, en ‘in no time’ was Irene de bovenliggende partij en lag het leer twee keer achter onze goalie Rayven. In het resterende deel van de wedstrijd werden de duels grimmiger en het spel harder, deels veroorzaakt doordat het tempo van de wedstrijd voor de spel leidende man, te hoog lag en zich op te grote afstand van ‘de man’ afspeelde.

Helden rechtte haar rug en kwam door haar vechtlust op tandvlees langszij. Breukie gaf het leer een beslissende knal uit een rebound. Iedereen kon uiteindelijk leven met deze punten deling - een ware ‘clash of clans’. Op naar hopelijk de eerste driepunter in Velden volgende week.

Groet,

Zoef (reporter)