Lesje effectiviteit 'Oppe Ruiver'

Reuver 4 (zon)

29 september 2019 10:30

Na de winst vorige week mocht Helden5 dit keer naar de andere kant van de Maas om 'Oppe Ruiver' tegen het plaatselijke vierde team te voetballen. We waren gewaarschuwd dat ze een aardig potje konden spelen, maar dat kunnen we zelf ook dus alles was vooraf mogelijk, helaas wat veel afwezige maar met hulp van A2 waren we toch met 2 wissels afgereisd.

De wedstrijd begon en Helden was de sterkere in de openingsfase. Vooral Daan kwam er via links snel een paar keer goed door wat resulteerde in een hoekschop en wat gevaarlijke momenten voor het doel van de thuisploeg. Even later had Glenn de openingstreffer op de schoen na zijn directe tegenstander te hebben afgetroefd maar hij schoot slap voorlangs. Voor Reuver het moment om wakker te worden en Helden vooral op het middenveld met veel mankracht en slim combinatiespel te overlopen. Eerste doelpoging was meteen raak. Iwan moest uitstappen dit pakte verkeerd uit en simpel prikte de middenvelder de bal buiten bereik van Gé binnen. Helden was het hierna even kwijt en Reuver had voornamelijk de bal, zonder kansen te creëren. Helden kreeg dat wel toen Reuver achterin de bal verspeelde. Jules en Kris konden dit eenvoudig uitspelen en dat deden ze dan ook. Kris kapte 2 man uit, maar schoot de gelijk maker niet binnen! Hoe weet hij zelf ook niet maar van een meter of 6 van het doel met keeper en 2 man uitgeteld op de grond wist hij de bal over het doel bij de handboogclub achter het doel neer te leggen. En ja, als je niet scoort: Dan doet de tegenstander dat. Vanuit een vrije trap op randje 16 prikte de middenvelder de bal buiten bereik van Gé wederom binnen. Helden kon nog de aansluitingstreffer maken via Sam, maar zijn kopbal miste alle richting, en raakte wellicht nog een oranje-wit armpje?????

In de rust werd er vooral gebaald van de 2-0 stand i.p.v. de 1-1 die we zelf om zeep hadden geholpen. Tweede helft had we dus wat goed te maken. Dat dacht Kris ook en binnen 5 minuten schoot hij een vrijetrap op ongeveer dezelfde positie als de tegenstander op nog mooiere wijze binnen. Misser herstelt, op naar de gelijkmaker. Met die gedachte stond Helden 5 minuten later weer te balen toen een voorzet ongelukkig door Eggy werd verlengd en ook de derde doelpoging van Reuver resulteerde in een treffer. Weer uithuilen, weer opnieuw beginnen. Maar gelukkig hielp de scheidsrechter ons even mee door de grensrechter te laten staan en A-speler Koen v W, gewoon door mocht lopen en de keeper verschalkte middels een 1-2tje met Kris. Ook Koen zelf snapte er niets van waarom er niet werd afgefloten. Weer kans op een gelijkspel (wat op dat moment zeker terecht was), zo dacht iedereen. Helaas dacht Eggy op dat moment even aan iets anders, namelijk aan iedereen duidelijk maken waarom hij die bijnaam heeft gekregen en liet de scheids geen andere keuze dan een penalty te geven. Die weer (4de doelpoging) tot doelpunt werd gepromoveerd. Dit was helaas de tegenslag die Helden teveel werd. De 5de doelpoging viel ook binnen. Glenn ging nog even 10 minuutjes op de bank zitten na een gele kaart. De Muur van Helden hielp ook nog even mee door bij een vrije trap even ruimte te geven om de bal en dwars door te schieten. Gé schok er zo van dat hij de bal door zijn handen liet glippen. En daarna dacht de rechtsbuiten, nu heb ik genoeg teamplayer gespeeld en ros ik er zelf nog maar 2 binnen, zonder al te veel verzet van Helden werd 8-2 dan ook de eindstand.

Kansjes genoeg tegen een sterke tegenstander die zeker bovenin mee gaat draaien. Toch zijn er kansen als we deze ploeg thuis mogen ontvangen, ook gezien de afwezigen aan Helden kans deze regenachtige zondag. Maar dat is pas in 2020 zover. Eerst volgende week thuis tegen VVV’03 proberen ons puntenaantal te verdubbelen.