De eeuwenoude voetbalwet

Kwiek Venlo 3 (zon)

26 januari 2020 10:30

De winterstop is weer ten einde, dus  zaterdag avond is goed moment voor het eerste teamfeestje dacht de leiding van H5. Goed idee was het zeker, maar jammer genoeg bleek Kwiek 3 een paar uur later voor ons klaar te staan op het troosteloze sportparkje in Venlo. Waar Helden al lang en breed klaar was met de warming up kwamen de spelers van Kwiek 1 voor 1 het veld op lopen tot er uiteindelijk precies 11 fitte spelers aanwezig waren.

Helden wilden er geen gras over laten groeien en begon uitstekend aan de wedstrijd. Het was dominant (gehele wedstrijd) en creëerde vooral in de beginfase kans op kans. Glenn (onze nieuwe Raymond v Barneveld) had helaas het viezer niet zo scherp staan dan gisteren op de dubbels, want anders had het al 2-0 gestaan na 10 minuten. Ook Delano, Jules en Daan wisten wat kans(jes) te verprutsen en dan moeten we nog beginnen aan vrachtwagenlading 100% kansen die Boks vandaag om zeep wist te helpen. Deed Kwiek dan helemaal niets in aanvallend opzicht? Jawel, 10 minuutjes van slordigheden aan Dörpse zijde wisten ze enkele mogelijkheden uit vooral standaardsituaties te creëren maar gelukkig voor ons liep de thuisploeg vooral elkaar in de weg.

In de rust, met gloeiendhete thee (bekers waren zowat weggesmolten), ging het vooral over de gemiste kansen. Ook werd besproken dat Nico het veld zou verlaten. Hij zal de schoenen definitief aan de wilgen hangen i.v.m. knieklachten. Maar 10 minuten later stond hij alweer binnen de lijnen dus of het dit keer wel echt definitief is dat weet niemand. Inmiddels ging Helden vrolijk door met kansen missen. Robin die het even voorin mocht proberen kwam net een teenlengte te kort op een bal van Sam. Ook Boks had zijn 2de vrachtwagen 100% kansen in Venlo neergezet maar ook deze kreeg hij er niet in. En zoals altijd. Als je zelf niet tot score komt….

Precies: Dan valt het doelpunt aan de andere kant. Balverlies op het middenveld zorgde voor de eerste kans van Kwiek de tweede helft en heel simpel werd Ge omspeeld en binnen geprikt.
Kwiek kon zelfs nog de 2-0 binnen prikken nadat Ge nog een slippertje maakte, maar de rechtsbuiten had goed opgelet hoe Helden kansen kon missen en deed dit vakkundig na. Laatste mogelijkheid op toch nog een puntje was voor Jules maar tot het schot kwam het niet en voor een penalty moet je niet uit bij Kwiek zijn.

Trainen  op afwerken de komende twee weken en dan 9 februari: Kepel 3 klop geave.
Tot dan!