Shirtsponsor Rutten doet naam eer aan

Panningen 3 (zon)

10 november 2019 11:00

Vandaag konden we na de overwinning tegen Irene, met de fiets richting Panningen. Al 1,5 uur voor de wedstrijd werd gecontroleerd of ons Doornroosje al wakker was. Verder durfde “Box box” niet tegen zijn teamgenoten van het zaalvoetbal te spelen, en had zich daarom verstopt in de Ardennen. Kranen was er ook niet bij, waardoor stagiair Joep de opstelling mocht voorlezen. Dit was vanwege eerdere successen wederom 4-5-1.

Tijdens de warming-up ging het over de dates van Daan, de visitekaartjes van Maen en dat het veld erbij lag als een loopgraaf uit de 2e wereldoorlog. In het begin van de wedstrijd had Helden de overhand, wat al snel resulteerde in enkele corners en vrije trappen. Vanuit de Panningse kant was er vooral irritatie, omdat vrijwel elk duel gewonnen werd door de Heldenaren. Na 15 minuten was daar dan eindelijk de eerste echte kans, na een diepe bal op Jules kapte deze de verdediger uit en werd hij gehaakt in de 16. Penalty? Nee, bij twijfel geen penalty aldus de scheidsrechter van dienst. De bal kwam meteen uit bij Daan, die na vorige week op de linkerpaal te hebben geschoten vandaag de rechter maar eens wilde testen. Volgende week is de lat aan de beurt. Ondertussen wisselde Panningen al 2 keer in de eerste 20 minuten, omdat ze voetballend weinig konden verrichten. Dit kwam ook doordat onder leiding van “onze jonge uit de stad” Delano en Maen het middenveld van Panningen weinig had in te brengen. En elke lange bal die Panningen wist te geven, werd veroverd onschadelijk gemaakt door onze verdediging.

Helden bleef de bovenliggende ploeg, wat resulteerde in een kans voor Sam, maar deze werd goed gestopt door de keeper. Het zonnetje brak ondertussen ook lekker door, wat er tot leidde dat Gé wel een pet kon gebruiken bij het keepen. Hierdoor stond het laatste gedeelte van de 1e helft Lev Jasjin het Heldense doel te verdedigen. In de laatste 10 minuten kreeg Doornroosje nog een aardige kans met zijn chocoladebeen, en kreeg Panningen nog een vrije trap. De muur was hierbij goed gemetseld, en in het vervolg bracht Gé nog een uitstekende redding.

In de rust was de boodschap duidelijk, voetballend stond het prima we moesten alleen nog die goal maken. Het plan vanuit onze stagiair/trainer was Eggy in de spits. Het werd al vrij snel duidelijk in de 2e helft dat Panningen ook wat wijzigingen had doorgevoerd. Eggy mocht dan ook weer na 10 minuten terug naar de back positie, en Willem “Dörper lurper” mocht naar de spits. Panningen bleef de bovenliggende partij, en scoorde dan ook na 55 minuten met een kopbal uit een vrije trap. Echter had Wilbert 2 spelers buitenspel zien staan, en na overleg met de scheidsrechter werd de goal dan ook afgekeurd. Ondertussen kregen we via Moes een kans, maar zijn stift kwam niet van de grond. Helden kwam steeds beter in het spel te zitten, en Panningen begon dan ook te steeds vaker charges (of beter gezegd: zagen) uit te voeren. De meest noemenswaardige was die op Daan, waar de trainer van Panningen maar vond dat hij zich aanstelde en nog niet eens werd geraakt. Gelukkig wist de nummer 2 van Panningen wel beter, en gaf eerlijk aan dat hij hem wel zeker raakte. In de laatste 20 minuten werden we wel steeds meer teruggedrongen door de pijlen van Panningen, en wist Iwan nog een gewaagde zaag eruit te gooien. Verder kreeg Krempke weer kramp, of was het toch zijn enkel? En wist Daan een fraaie solo niet te belonen. Na 90 minuten begon Jules maar eens met tijdrekken en schoot hij een bal op het dak. Mede door het voorbereidende werk van Iwan waren alle ballen nu op, en duurde de laatste 3 minuten van de wedstrijd er maar liefst 10. Hierin werd niet meer gescoord.

Conclusie: 3e elftal Panningen – 5e elftal Helden: 0-0. Helden hoeft zich nergens voor te schamen, en was zeker qua inzet en vechtlust de bovenliggende partij de 1e helft. Gedurende de 2e helft werden we wel meer teruggedrongen, waardoor een gelijkspel de eerlijke uitslag is. Volgende week ontvangen we thuis de mannen van ’t Ven om 10:15. Tot dan!