“Ik ben je Hond niet!”

Blerick 4 (zon)

22 september 2019 10:00

F.M. (Frans) Peeters

Eindelijk: De start van de competitie. Met drie bekerwedstrijden in de benen kende ‘t 5de een uitstekende voorbereiding. Helaas bleek alleen Ell een maatje te groot en zit de dubbel er dit jaar niet in. Doelstelling dit jaar voor de competitie: Bovenin meedraaien.  Misschien wat ambitieus gezien dit vorig jaar nog handhaven was. Maar ook het team is er voetballend op vooruitgegaan ten opzichte van vorig jaar aldus de staf. Datzelfde kan over de staf zelf gezegd worden, nu Kekske zich hierbij gevoegd heeft voor de nodige ‘verjonging’.

Dan naar de wedstrijd. Om 9.15 was iedereen aanwezig, behalve Eggie, want die had last van een ‘Schudding’. Er waren zelfs 3 enthousiastelingen die op het voetbalveld geslapen hadden vooraf om zeker niet te laat te komen (de feestelijke activiteiten en de nodige biertjes bij de Kaderschouw van JN hadden hier natuurlijk niets mee te maken). Wel kan ik persoonlijk vertellen dat het wel erg gezellig was bij het feestje waarvan tot 01:00 ‘s nachts half Helden van heeft kunnen meegenieten. De tegenstander Blerick 4 dacht al dat er een oktoberfeest gaande was gezien de tent achter het hoofdveld.
Op veld 4 klonk uiteindelijk om 10:00 het beginsignaal en kon de bal rollen. In de beginfase hadden beide teams nauwelijks kansen. Vanuit Heldens oogpunt kwam dit door onzorgvuldigheden in balbezit. Maar uiteindelijk kwam het toch op voorsprong. Kris kon namelijk uit een moeilijke hoek krachtig raak koppen uit een rebound. Het doelpunt leek even het startschot van een klinkende overwinning, maar Blerick kwam snel terug op gelijke hoogte door een van richting veranderd schot uit de tweede lijn. Toch stelde Helden snel orde op zaken toen het na goed druk zetten de bal veroverde en Sam via de binnenkant van de paal binnenschoot.

De tweede helft was het zaak om de wedstrijd te beslissen en daarna uit te voetballen. Blerick wilden hier niet aan meewerken en werd wat meer in het spelbeeld voor. Nadat het zich benadeeld voelde door de leidsman kon de vleugelaanvaller zijn mond niet houden en werd deze met een gele prent naar de kant gestuurd. Beetje zwaar gestraft vonden zowel de Blauwwitten als de Zwartwitten. Hierna mopperden zowel de scheids als enkele spelers van Blerick wat tegen elkaar en uiteindelijk resulteerde dit in nog een gele kaart en een tijdelijke onderbreking. Volgens vele nogal onnodig en nadat de uitploeg het met enkele spelers van de thuisploeg het samen hadden uitgesproken en de scheids ook was bijgedraaid werd de wedstrijd na 10 minuten weer hervat met 11 tegen 10 i.p.v. 9. Helden profiteerde in de laatste minutesn van de man meer situatie en prikte de beslissende 3-1 binnen nadat Nico slim doorliep op een buitenspelsituatie van A-speler Koen die ons vandaag uithielp (waarvoor dank). In de laatste minuten was al het verzet gebroken en kon Helden5 uitlopen naar een 5-1 overwinning nadat zowel Jules als Teun de niet zo best keepende doelman omspeelde en niet faalde voor het lege doel.

Zo. Eerste 3 punten binnen, zaak om er volgende week 6 van te maken. Dan zal kersverse kampioen Reuver 4 ons Oppe Ruiver opwachten. Ook zei wonnen hun eerste wedstrijd, dus de eerste topper is een feit! Tot volgende week