Helden 5 snoept puntje af bij koploper

MVC'19 3 (zon)

27 oktober 2019 10:00

Zo tussen alle ‘stomme kal’ in de kleedkamer door hoorde je zo hier en daar ‘We koste wel ins duchtig saus kriege vandaag’ en ‘Dit geit unne hiele zwoare weare’. Trotse koploper Maasbree 3 kwam namelijk op bezoek, dus die angst was er bij vele wel vandaag. Zelf zijn we afgezakt naar de degradatiezone, door het niet belonen van ons spel de laatste weken. En met enkele sterkhouders om verschillende redenen niet binnen de lijnen leek het vandaag op voorhand inderdaad een hele lastige wedstrijd te gaan worden.

Desalniettemin gingen we er vanaf het eerste moment met z’n alle vol voor. De 4-5-1 formatie was door de staf weer een uit de hoge hoed getoverd en Sjers had weer eens een talent van “beej os achter” gestalkt om ons team te komen versterken vandaag. Tijl was gezwicht onder de aanbieding van Sjers en dit was een onaangename verassing voor de bezoekers. Toch was Maasbree vanaf moment een de bepalende ploeg. Helden zat er kort op, dus tot kansen leidde dit nog niet. In tegendeel zelfs, Helden kwam er al eens gevaarlijk uit en uiteindelijk was het linkshalf Tijl die op de brommer stapte en de iedereen op de linkerflank zijn hielen liet zien. Zijn pass bereikte Boks die met 7 waardeloze aannames uiteindelijk toch maar niet zelf schoot en Jules de kans gaf om af te drukken. Laatstgenoemde schoot zuiver en hard in de linker benedenhoek en het was 1-0! Werklust beloont. Dit was voor het gelouterde MVC dan ook wat er ontbrak aan hun zijde. Toch konden ze met individuele kwaliteit dit gemis opvangen en uiteindelijk de Heldense defensie te kraken. Een fijn steekballetje werd door de aanvoerder op waarde geschat en tussen Delano (of was het nu Dilano?) en Gé in hoefde hij de bal alleen maar aan te raken om paalstand op het scorebord te brengen. Het zag er naar uit dat beide ploegen met deze gelijke stand gingen rusten, maar net voor het rustsignaal viel helaas ook nog de 1-2 voor de bezoekers. Weer een mooi balletje, precies tussen de Helden goalie en laatste linie in. Misschien ontbrak hier aan Helden wat in de communicatie wat verder de hele wedstrijd zo goed ging, maar laten we het houden op kwaliteit van Maasbree, waardoor de spits alleen de bal maar hoefde te raken om het net wederom te laten bollen. Hierna konden we rechtstreeks door naar de thee.

Slecht ging het zeker niet, zo door blijven gaan. We wilden niet ons laten afslachten in de tweede helft zoals bijvoorbeeld Oppe Ruiver. Gewoon blijven werken voor elkaar en wie weet wat er nog kan gebeuren. En zo bleek ook: De seconde wijzer was nog niet 1 keer de klok rond geweest en het stond alweer gelijk. Tijl liet maar een zien waarom hij normaliter 2 klasses hoger acteert, schudde zijn directe tegenstander af met een mooie sprint op een balletje van FvD en prikte de bal net voordat de doelman en laatste man konden ingrijpen in het lege doel, waar ook de back een stapje te laat kwam en zo de bal tergend langzaam over de doellijn zag hobbelen. 2-2! De minuten hierna hield Helden het speelveld klein, en was de bal voornamelijk op het middenveld. Hier deden beide ploegen niet voor elkaar onder, er werden bij de Blauwwitte veel meters voor elkaar gemaakt en overal werd er kort op de man gezeten. Maasbree werd langzaam gek van de felheid van Helden, maar wist hier wel enkele vrije trappen uit te kunnen versieren. Hierdoor werd het nog enkele malen hachelijk voor het Helden doel en moest er nog een bal van de lijn af worden gehaald. 5 minuten lang was het eventjes billenknijpen. In de laatste 10 minuten wist Sam nog eens uit te breken na goed werk van gelegenheidsspits Daan, maar hij wist de bal niet te controleren. Ook uit een inworp kon Helden nog gevaarlijk worden maar ook hier kwam het niet tot een inzet tussen de palen.

Uiteindelijk waren beide ploegen te bang om nog tegen een tegentreffer aan te lopen en eindigde de wedstrijd in 2-2. Sterke pot van beide ploegen. Maasbree zal balen, maar op basis van de werklust was ook het puntje voor het vijfde wel verdiend. Volgende week maar weer eens kijken of we ook nog kunnen winnen, dan gaan we op bezoek bij de tricolores in Tegelen, oftewel Sportclub Irene 4.