Top 3 verder uit zicht

FCV-Venlo 4 (zon)

17 november 2019 10:15

F.M. (Frans) Peeters

Vandaag een belangrijk potje voor Helden 5: bij winst doen we nog vol op mee om de prijzen, bij verlies lijkt de middenmoot onze plek voor de komende weken. FCV4 kwam op bezoek, een team wat nog maar 1 nederlaag hoefde te incasseren. Voordat de wedstrijd begon enkele pogingen om ons team op de foto te krijgen en de tactische bespreking volgde. Stagiaire Kekske wist ons te vertellen op te passen met dode spelmomenten want de tegenstanders waren lange mannen en er zal dus veel ‘over de lucht’ gevoetbald worden door de bezoekers.

Dat FCV goed kon voetballen merkte we meteen. Balbezit was voor de groenen en wij keken toe hoe de bal van links naar rechts ging. Erg diep op eigen helft drongen ze ons terug maar kansen bleven uit. Zoals ook tegen Maasbree waren we de eerste minuten ijzersterk in de omschakeling en het uitbuiten van foutjes. Zo kwam Jules al snel in scoringspositie, maar zijn aanname haperde eventjes. Een ook Daan kon nadat Boks hem vrij voor de keeper zette niet afdrukken. Gevolgd door nog een hachelijk momentje waarbij de keeper van de bezoekers de bal tegen te paal zag ketsen en dan hebben we alle wapenfeiten van Helden in de eerste helft wel zo’n beetje gehad. Allemaal in de eerste 20 minuten. Hierna was het alleen FCV. En Kekske had er wel kijk op want na een dom weggegeven vrije trap aan de zijlijn was de luchtmacht van ’t Ven sterkers en slimmer dan de Helden defensie en werd er hard binnengekopt. FCV dacht hierna meteen nogmaals te scoren maar de buitenspelval zat Helden vandaag mee.

Tweede helft enkele omzettingen maar Helden begon weer zwak. Meteen een treffer om de oren (weer uit een dood spel moment), maar Frenske stond op de laatste lijn en floot de treffer weer terug, weer buitenspel. De scorende spits werd wederom helemaal gek en had het niet meer, Iwan moest het ontgelden en uit voorzorg werd de FCV-aanvaller naar de kant gehaald. Zonder scorende spits nam FCV even wat gas terug. Toch verdubbelde de voorsprong door een EDtje van Eggy die ongelukkig een voorzet binnen werkte. Helden probeerde aanvallend wat erbij te zetten. Maar Sam moest Helden 3 uithelpen onder de lat en onze jeugd was fysiek niet helemaal in orde want binnen 5 minuten was het Krempke en Glenn (zie Gifje) die beide geblesseerd uitvielen, waardoor aanvallende intenties wel wat lastiger werden. Toch waren en nog enkele mogelijkheden. Daan werd een 1000% doelpoging ontnomen door de doelman die hem doorgebroken vloerde. (maar het was Daan die tegen de keeper opliep, aldus de uitleg), maar het was wel een vrije trap. Die in de rebound door Fish tegen de lat gewerkt werd (wel over de lijn? Niet over de lijn?) in ieder geval geen tellende treffer. Even later was Robin mee naar voren gekomen, maar Dylano ging voor eigen succes. En even later in omgekeerde volgorde bracht Robin de bal wel bij Dylano die een verdediger met de hand zag keren, maar ook hier geen geluk voor Helden. Het was eerlijk gezegd ook niet terecht geweest om een punt te scoren vandaag gezien ons spel. Eindstand 0-2.

Ten opzichte van voorgaande weken een hele zwakke wedstrijd. Verkeerde tactiek? Want we hadden aanvallend niets bij te zetten vandaag. Misschien toch niet altijd de beste optie dat 4-5-1. Maar dat was niet de enige oorzaak. Het middenveld kwam er vaak niet aan te pas en dat is mogelijk te verklaren omdat het leek dat de gehele laatste linie of de oren verstopt had en de schoenen verkeerd om aan. Jules had voorin wel erg weinig aansluiting. Dus een totale falen vandaag. Snel vergeten, rug rechten en volgende week weer nieuwe kansen als we op bezoek gaan in Hout-Blerick. Met FC de Uitsmijters, (spelers)Makelaar Sjers, Dea jong met die lekkere zus, Keiren , Ei-ke, en dea jonge oet de stad duurde de 3de helft nog lang (dat krijg je als je om 10u voetbalt... ) en werden de dobbelstenen weer eenst tevoorschijn getoverd. Hier meer gelukt als op het veld in ieder geval.