Van eijsden tot de mookerhei

Eijsden 2 (zon)

Jim Hendrix (schot)
Ruud Wilms (corner)
Jim Hendrix (schot)

1e klasse A

8 maart 2020 11:00

P. (Piet) den Uijl

De uitwedstrijd richting Eijsden stond vandaag op het programma. 09:00u bij elkaar komen en klaar maken voor een autoritje van 1 uur om onder winderige omstandigheden te gaan voetballen. Er zijn betere vooruitzichten op de zondagmorgen! De ziekenboeg is weer uitgebreid, deze week zijn Voorter (corona) en Jesper (keelontsteking) hier aan toegevoegd. Er wordt weer hoog beroep gedaan op de A1, met 4 spelers helpen zij ons vandaag uit. Dank hiervoor! Hierdoor ook enkele spelers op voor hun vreemde posities maar trainer Mat is al blij dat hij de beschikking heeft over 14 man.

De lijn van vorige week wordt doorgetrokken, ook vandaag hebben we de grootste moeite om de bal naar de juiste kleur te spelen. Wel komen we na 5 minuten al op 0-1 voorsprong. Tomatenbumke – die de assist graag wil krijgen maar hier uiteraard geen gehoor aan wordt gegeven – speelt de lange bal vanuit de achterhoede. Deze wordt op een dusdanig knullige wijze door de verdediger verwerkt zodat de bal bij Milkboor terecht komt. Die bedenkt zich geen moment en neemt de bal direct op zijn slof en plaatst de bal fraai en hoog buiten het bereik van de keeper. Je zou denken een snelle voorsprong en lekker gaan voetballen, maar niets is minder waar. 10 minuten later staat de 1-1 op het scorebord, ingooi tegen en binnen mum van tijd loopt een Eijsdenaar alleen op de goal af en plaatst de bal buiten het bereik van Jelle Biertank. Het voetbal is vanuit beide kanten niet om aan te zien maar toch weten we nog 2 kansen te creëren die middels vakkundig keeperswerk ongedaan worden gemaakt. Een schot uit de tweede linie van Tegel en een schot van Milkboor vanuit het strafschopgebied worden gepareerd door de keeper van dienst. Diezelfde keeper schat een corner van Mo in de 25ste minuut totaal verkeerd in. Corner vliegt er in één keer in, dit wel nadat de keeper de bal nog probeert weg te slaan. In het verdere verloop van de eerste helft geen noemenswaardige incidenten.

In de rust is d’n trainer – ondanks de voorsprong – niet tevreden en gelijk heeft hij. Voetballend kunnen de blauwhemden veel beter, maar het komt er vandaag – mede door de weersomstandigheden – niet uit. Het voetballend vermogen komt vandaag slechts in 1 aanval tot uitdrukking, dit resulteert dan wel 15 minuten na de rust in de mooie 1-3. Bal komt terecht bij Milkboor die Verstegen weet te vinden op de rechterflank. Deze haalt de achterlijn, legt de bal voor, Mo met een tactisch slim overstapje en Milkboor – die aanstuurde op dit overstapje – schiet de bal keurig tegendraads in. Ook hierna lukt het niet om de wedstrijd voetballend naar ons toe te trekken, 10 minuten later een soort vergelijkbare goal voor Eijsden. Vanuit de rechterkant wordt de bal teruggelegd en deze wordt fraai in de lange hoek gedeponeerd. Laatste 20 minuten van de wedstrijd bestaan met name uit het onschadelijk maken van de lange ballen van Eijsden. Pedro stuurt Mo nog één keer goed de diepte in, maar deze ziet zijn poging wel voorbij de uitkomende doelman gaan maar helaas tegen de paal aan. Eijsden weet in het restant van de wedstrijd niet meer tot kansen te komen en dit resulteert in de eindstand van 2-3.

Hele slechte wedstrijd vanuit Helden zijde maar wel de 3 punten. Hierdoor blijven we – ver achter de toekomstige kampioen NWC – mee doen om de bovenste plaatsen. Opmerkelijk om te benoemen is dat we een nieuwe Roel Peeters in het team hebben. Vorig seizoen werd duidelijk dat Helden II altijd won als Roelie niet mee deed, deze eer lijkt dit jaar voor Jeroen Voorter. Tijdens de overwinningenreeks voor de winter en vandaag was er een rode draad, de afwezigheid van onze centrale verdediger Voorter.