Helden II waait naar de 7de overwinning!

DVO 2 (zon)

8 december 2019 11:30

Bar en boos, dat waren de weersomstandigheden van deze zondag. Op het kunstgrasveld van DVO in Sittard waaide en regende het de gehele wedstrijd. Voordat de wedstrijd begon was het een hele opgave om een opstelling te maken. Op de lijst van afwezigen stonden Denningkoning Voorter (laten we hopen dat hij ook nog wat anders als kerstbomen gaat verkopen😉 ) en Willie Wortel (knieblessure). In de warming-up werd hier Dubbel D aan toegevoegd, waardoor de vrijdag op de training geblesseerd geraakte Verstegen in de basis begon. In de wedstrijdbespreking was nog niet iedereen scherp, sommigen onder ons moesten het antwoord op de vraag ‘Wanneer vond de 2de wereldoorlog plaats?’ schuldig blijven.

Dan de wedstrijd, dat wordt een hele kluif om daar een goed verslag van te maken. Want wat was het slecht van beide kanten, ook niet gek vanwege de weersomstandigheden. We gaan een poging wagen, maar om een samenvatting te geven: lange bal vanuit achterhoede DVO, deze wordt onderschept door achterhoede Helden, lange bal achterhoede Helden, deze wordt onderschept door achterhoede DVO en dat riedeltje herhaalde zich een keer of 100.
Na 15 minuten al de eerste tegenslag voor Helden, de hamstring van Verstegen is in de korte tijd niet hersteld en hij moet zich laten wisselen. A-junior Jackie Chan komt erin en dat betekent dat we geen wissels meer hebben behalve onze good-old grensrechter Clipper. Kort daarvoor kunnen we van geluk spreken dat de score niet wordt geopend door de thuisploeg. Een voorzet vanaf rechts is vrij voor het intikken maar de DVO aanvaller weet de bal over het doel te werken. Het spel waait vervolgens op en neer tot de 30ste minuut wanneer Mo een geniaal moment heeft. Een afvallende bal op het middenveld wordt door Moebel opgepikt en doorgespeeld naar Mo. Deze passeert zijn tegenstander binnen langs en poeiert de bal van een meter of 23 meter vol met zijn wreef de kruising in. De zoveelste mooie goal van dit seizoen van onze zwarte parel! Paar minuten later kan de nogal opgefokte middenvelder van DVO van geluk spreken dat hij niet met rood wegens natrappen het veld kan verlaten. De scheidsrechter besluit om hem en Tegel beide te voorzien van een gele kaart. Net voor rust krijgt DVO de uitgelezen mogelijkheid om de score gelijk te trekken, 1 op 1 met Knip besluit de aanvaller te kiezen voor een lob die gelukkig over het doel heen gaat.

Eerste helft met wind tegen gehad, geen mooi voetbal maar wel 0-1 voor. Dat is de conclusie in de rust, het plan is ook niet om mooi te gaan voetballen in de tweede helft maar om de overwinning koste wat kost over de streep te trekken. Daar is in het eerste kwartier van de tweede helft weinig van te merken, de blauwhemden komen in de verdrukking te staan door de thuisploeg. Deze worden gevaarlijk middels een vrije trap randje 16 en in de 60ste minuut een grote kans in het strafschopgebied die goed wordt gered door Knip. Als men hem aan de ene kant niet maakt, valt deze er vaak aan de andere kant in. Zo ook 2 minuten later, Jackie Chan wordt op rechts diep gestuurd. Deze pingelt zijn tegenstander uit, behoudt  goed het overzicht en geeft Milkboor de kans om de score te verdubbelen. Dit doet hij dan ook koelbloedig en zet zo de 0-2 op het scorebord. Onder leiding van Jesper en Ola (geïmproviseerde centrale verdedingsduo) worden vervolgens alle lange ballen van de thuisploeg onschadelijk gemaakt. Jackie Chan – die verdienstelijk invalt – onderschept in de 73ste minuut de bal van een verdediger. De panna die hierna volgt krijgt helaas geen goed gevolg, zijn vrije schot gaat over de lat. In het laatste kwartier krijgt DVO nog enkele kansen maar deze worden allemaal onschadelijk gemaakt door de goed keepende Knip.

Normaal gesproken worden zulk soort wedstrijden niet gewonnen door Helden, maar vandaag wel. Wellicht had dit te maken met het vat bier wat op spel stond, leider Jolf beloofde namelijk een vat bier wanneer de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop gewonnen zouden worden. Pohh wat gaat dat in het nieuwe jaar lekker smaken! De derde helft was er ook weer eentje voor in de boeken, allereerst werd de overwinning gevierd in de kantine waar ook de supriseloting plaats vond. Komende vrijdag na de training moet iedereen een ‘roastgedicht’ maken over zijn lootje. Opdracht is om geen spaan heel te laten van je lootje, no hard feelings. Vervolgens werd de zondag afgesloten bij café de Pool waar een daverend optreden van Patrick Pilot plaats vond.
Dan nog even een korte terugblik op de eerste seizoenshelft, deze is ver boven verwachting afgesloten. 7 van de 11 wedstrijden werden gewonnen, 30 goalen voor en al 4x de 0 gehouden! De doelstelling voor het seizoen – niet degraderen – lijkt al bijna gehaald te zijn en wie weet kan er een periode gewonnen worden of nacompetitie afgedwongen worden.