Mo dankt Tomatenbumke!

V.V. Schaesberg 2

13 oktober 2019 11:00

Vandaag de 2de thuiswedstrijd van de competitie, tegenstander van vandaag is het uit Landgraaf afkomstige Schaesberg II. Aangezien Jolf in Spakenburg was blijven overnachten, stonden Mat en Clipper er vandaag op het begin alleen voor. Dit in tegenstelling tot de tegenstander, maar liefst 6 personen telt de leiding van Schaesberg.

Vanaf het begin van de wedstrijd een goed voetballend Helden, via combinatiespel worden in de eerste minuten al kansjes gecreëerd. Schaesberg stelt hier weinig tegenover, veelvuldig wordt door hun de lange bal gespeeld die telkens door Knip kan worden opgeraapt. In de 20ste minuut belandt de bal bij Mo, deze passeert zijn tegenstander en zijn schot wordt gekeerd door de keeper. De rebound wordt door Milkboor binnengetikt, echter wordt deze afgevlagd door de grensrechter van Schaesberg. Net als vorige thuiswedstrijd wederom een afgekeurde goal. 10 minuten later wordt een combinatie opgezet tussen Jim en Moebel, laatstgenoemde zet de bal voor op Pedro die zijn schot vanaf de 16 meter overgetikt ziet worden door de keeper. Net voor rust wederom een goede aanval over rechts, Jim komt er door en vindt Pedro in het 5-meter gebied. Deze staat net iets te dicht op de keeper en zijn poging strandt dan ook op de doelverdediger.

De rust in met de brilstand, hier wordt door Mat aangegeven dat er goed wordt gevoetbald en – als er op dezelfde voet wordt doorgegaan – de goal vanzelf gaat vallen. Hier wordt in de eerste 20 minuten van de tweede helft echter weinig gehoor aan gegeven. Een slordig Helden, gelukkig zet Schaesberg hier voetballend gezien weinig tegenover. De enige echte kans voor hun ontstaat na een hoekschop die goed wordt ingekopt en gelukkig op de lat uiteen spat. Dan komt Mo’s kwartiertje, dit keer niet helemaal in positief opzicht. Mo – die vrijwel alles goed doet met uitzondering van zijn schoten – krijgt in dit tijdsbestek een aantal goede kansen. Waar dit normaal gesproken goalen zijn, vindt hij nu de keeper, lat of vangnet op zijn weg. Maar gelukkig hebben we dan nog Tomatenbumke, die we even citeren: ‘Als Mo, Moebel of Verstegen het niet doen dan doe ik het wel even’.
Dit alles ontstaat uit een op dat moment bedacht cornervariantje. Corner wordt kort genomen waarna Verstegen zijn tegenstander uitspeelt en de bal strak voor geeft. Tomatenbumke tikt deze binnen en viert dit met een kleine dansmove. Dit alles gebeurt 10 minuten voor het einde, Schaesberg heeft in het restant van de wedstrijd niet de intentie om hier nog wat aan te gaan doen; of ze kunnen dit simpelweg niet. Ola kan nog voor de 2-0 zorgen, maar zijn vrije kopkans gaat voorlangs.

Einstand 1-0, waardoor ook de tweede thuiswedstrijd winnend wordt afgesloten en wederom de 0 wordt gehouden. In de kleedkamer vindt na afloop het hoogtepunt plaats, uit de speaker galmt het nummer ‘(D)Annie uut de bochte’ waar de matchwinner zijn befaamde dansje ten toon stelt. Geweldig! Hierna wordt de overwinning nog goed gevierd op de Beringse kermis. Volgende week staat de bekerronde op het programma, tegenstander op sportpark Kerkeböske is dan NWC 3; het team dat vorig jaar in onze competitie kampioen werd.