Masterclass Helden II

Nick Verstegen (intikker)

1e klasse A

1 december 2019 10:30

Eerst even terug naar afgelopen vrijdag, KNOETSOER Verstegen moest nog een optreden geven wegens zijn te laat kom gedrag en deed dit uiterst creatief middels een zwarte piet act. Vandaag een nieuwe (semi)KNOETSOER, Ola komt namelijk aanzetten op het moment dat we de auto’s in willen stappen. Voordeel van de twijfel voor Ola, laat het wederom een les zijn maar uiteraard wel komende week een optreden. Zonder dennenkoning in wording Voorter werd er vandaag afgereisd naar Echt voor de wedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst.

Op het perfecte kunstgrasveld wordt om 10:30u afgetrapt en de verslaggever van dienst had het geluk om een zeer gedisciplineerd, goed voetballend, effectief en beweeglijk Helden II vanaf de zijlijn (kan geen toeval zijn) te zien. En dat tegen een goede tegenstander die keer op keer strandde op de goed georganiseerde uitploeg. In de 11de minuut valt de openingstreffer al, in de as van het veld krijgt Mo de bal. Deze kap en draait wat tussen de tegenstanders en vindt met een goede steekpass Willie Wortel in het strafschopgebied. De centrale middenvelder schiet hem beheerst met zijn linkerbeen in de rechterbenedenhoek, 0-1! Tien minuten later staat de 0-2 op het scorebord, een voorzet van Mo wordt foutief weggewerkt door de verdediging. De afvallende bal wordt met een enorme dosis overtuiging door Pedro in de kruising gejast. In de 26ste minuut ligt de derde van de dag er al in, Pedro stuurt de pijlsnelle Milkboor diep. Deze weet wel raad met de 1 op 1 kans en schiet de bal – ietwat gelukkig via een verdediger – door de benen van de keeper. Ook de vierde ‘kans’ van de wedstrijd is direct raak. Vanuit achteruit wordt goed onder de druk uitgevoetbald, bal komt eindelijk via Pedro terecht bij Mo. Zijn schot met links wordt getoucheerd door de verdediger en de bal valt mooi met een boogje achter de keeper. Uiterst effectief dus, 4 kansen 4 goalen. Zulke voetbaldagen heb je soms dat alles mee zit en zo’n dag is het vandaag. Wat stelt EVV hier tegenover? Toch wel enkele speldenprikken, zo is hiervoor al een bal van de lijn gehaald na een te korte terugkopbal van de defensie van Helden. Net voor rust valt de 1-4, via een rush aan de linkerkant van het veld wordt de bal voorgegeven. Deze kan nog weggewerkt worden maar de afvallende bal is een prooi voor de spits. Hierna voert de thuisploeg de druk nog even erg op maar gelukkig wordt stand gehouden en gaan we met 1-4 het kleedlokaal in. Over het kleedlokaal gesproken, dit slechte hok past totaal niet bij een club waarvan het eerste elftal Derde Divisie speelt.
Net voor rust is Willie Wortel helaas weer met zijn pijnlijke knie naar de kant gehaald, Jesper is zijn vervanger op het middenveld en vult deze vreemde positie voor hem uitstekend in in de tweede helft. In het eerste kwartier van de tweede helft wordt geprobeerd door EVV offensiever te voetballen – o.a. door achterin 1 op 1 – maar dit resulteert niet in echte kansen. Dit komt met name doordat Helden net zo geconcentreerd blijft voetballen als in de eerste helft. In de 65ste minuut wordt de wedstrijd definitief op slot gegooid. Uit een corner valt de 1-5, de bal komt bij de tweede paal terecht bij Milkboor. Zijn stuiterend schot belandt in het dak van het doel. Hierna worden de ruimtes op het veld groter en hier wordt in het restant van de wedstrijd optimaal gebruik van gemaakt. De 1-6 is er eentje uit het boekje, via een voetballende combinatie komt de bal bij Mo terecht. Deze haalt de achterlijn en trekt strak voor met links waar Verstegen hem keurig binnentikt. In de 81ste minuut een aanval die wordt opgezet door BW die de linksback positie uitstekend invult. Uiteindelijk komt de bal terecht bij Verstegen aan de rechterkant, deze legt terug op Mo die geheel vrij staat op de rand van de 16 meter. De vele tegenstanders in het 5 meter gebied kunnen niet voorkomen dat zijn schot hoog in het dak van het doel beland. Het slotakkoord is voor Verstegen, deze goal gaan we niet beschrijven want dit is een kopie van de 1-6. Dezelfde assistenman, dezelfde goalenmaker. In de 90ste minuut wordt nog een rode kaart uitgedeeld aan de spits van EVV, dit middels 2 gele kaarten voor commentaar op de leiding. Eerlijk gezegd een beetje overdreven om hem vroegtijdig naar de kleedkamer te sturen. Om de woorden van Milkboor te gebruiken: Eindstand 1-8, KOEKOEK!!

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat dit een van de beste wedstrijden – zo niet de beste – van Helden II is geweest onder leiding van Mat. Dit resulteert in een monsteroverwinning, het aantal tegendoelpunten van EVV in de competitie wordt hierdoor verdubbeld. Voor onze vrienden uit Asten maken we zo ook vrij baan richting het kampioenschap, de ene na de andere concurrent voor hun wordt door de Heldenaren aan de zegekar gebonden. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop, wederom een uitwedstrijd en dat op het op kunstgras van DVO in Sittard.