Overwinning nummer 4 is een feit!

SV Budel 2 (zon)

10 november 2019 11:00

Nadat we vorige week met 1-11 afgeslacht zijn geworden, 7 assists afgeleverd hadden aan NWC en toch de kop ervan gezopen te hebben werd er vandaag uit een ander vaatje getapt. Tegenstander van vandaag is Budel II, de nummer 2 van de ranglijst. Aanvoerder Tegel verscheen met een aardig gehavend gezicht aan de aftrap. Reden hiervan is de ‘feestavond van de selectie’ afgelopen vrijdag voor het goede doel. Voor beeldmateriaal van dit mooie koppie verwijzen wij u naar de media bij de wedstrijd Helden 2 – Budel 2 op voetbal.nl.

Voor het eerst dit seizoen had trainer Mat de beschikking over 14 volledig fitte spelers, hetgeen keuzes en geen A-spelers betekenden. Er werd gekozen om de ‘oudjes’ van het team op de bank te zetten. Het contrast met vorige week was enorm, vanaf het begin af aan een geconcentreerd en goed gepositioneerd Helden II. In de 10de minuut ontstaat de eerste kans, Milkboor weet de bal te ontfutselen van de centrale verdediger. Vervolgens besluit hij voor eigen succes te gaan en zijn schot vanuit een lastige hoek wordt gepareerd door de keeper. Een betere beslissing was geweest om de bal terug te leggen op de vrijstaande Verstegen. Enkele minuten later is het wel raak, uit een counter komt de bal terecht bij Mo. Zijn eerste poging om de tegenstander uit te spelen mislukt, maar via een verdediger komt de bal weer voor zijn voeten terecht. Randje 16 en een vrije schietkans voor Mo, dan weet je het resultaat vaak al. En zo ook nu, met de rechtervoet wordt deze keurig in de lange hoek geplaatst. Helden blijft hierna goed voetballen en er worden voldoende kansen gecreëerd. Na een goede aanval over meerdere schijven wordt Joep vrijgespeeld in de 16-meter. De centrale middenvelder van vandaag ziet zijn poging met links echter in het zijnet belanden. Kort daarvoor zat de 2-0 er al bijna in, echter belandt het schot van Mo vanaf 20 meter tegen de paal. Na een ruim half uur spelen een hachelijke situatie in de 16-meter van Helden. Een hoge bal wordt door Knip, die daarvoor al enkele goede reddingen heeft verricht, gelost en belandt voor de voeten van een Budel speler. De scrimmage die daaruit volgt resulteert gelukkig niet in de gelijkmaker.
Er werd vandaag vanwege de weersomstandigheden gespeeld op veld 2, de toestand hiervan was gewoon slecht te noemen. Voor de wedstrijd werd dan ook afgesproken om eerder voor de lange bal te kiezen. Zo ook in 35ste minuut, uittrap van Knip wordt doorgekopt door Moebel en zonder aarzeling neemt Milkboor deze in 1x met links op de pantoffel. Deze schitterende poging had meer verdiend, maar belandde op de vuisten van de keeper. De laatste 10 minuten van de eerste helft zijn voor Budel, een schot vanaf 10 meter wordt door Knip katachtig (vergelijkbare redding als Onana tegen Chelsea) gepakt. In de laatste minuut van de eerste helft nog een foutieve inspeelpass vanuit achteruit die rechtstreeks in de voeten komt bij een Budel aanvaller. Zijn poging wordt gestopt door Knip en de rebound is niet voor Budel doordat Stan van Berlo er eerder bij is dan de aanvaller. Stan heeft vandaag voor het eerst mogen ruiken aan Helden II, hopelijk voor ons gebeurd dit nog vaker maar hopelijk voor hem verovert hij zijn basisplaats in het eerste weer terug.

In de rust zijn we het erover eens dat er goed en gedisciplineerd wordt gevoetbald. Er is geen reden tot wijziging van tactiek en spelers, dus met dezelfde insteek wordt de tweede helft begonnen. Na 5 minuten spelen valt de keeper van Budel geblesseerd uit. Net als ons uiteraard geen reservekeeper bij, hetgeen een veldspeler in het doel van de tegenstander betekent. Kort daarna volgt de 2-0, Jim en Mo weten elkaar deze wedstrijd goed te vinden en zo ook in de 55ste minuut. Via Jim komt de bal bij Mo terecht. Deze pingelt de 16-meter in, speelt zijn tegenstander uit en schiet beheerst met rechts binnen. Hierna volgen veel kansen voor de thuisploeg. Grootste kans hiervan is voor Moebel die vanuit een corner het voor elkaar krijgt om de bal van 3 meter over het doel te schieten. In de 65ste minuut valt Peter in voor Verstegen. Na 5 minuten weet diezelfde Peter voor de 3-0 te zorgen. De tactiek van vandaag wordt keurig uitgevoerd, lange bal vanuit achteruit die wordt doorgekopt door Moebel. Deze belandt op rechts bij Jim en zijn voorzet wordt door Peter knap binnengeschoten. De wedstrijd is hiermee beslist, ook omdat de 3-1 van Budel wordt afgekeurd na buitenspel. Niet zo’n slimme actie van de Budel speler aangezien de bal er anders vermoedelijk ook was ingegaan. In de slotfase nog een mega kans voor Milkboor, deze krijgt de bal teruggelegd van Mo maar zijn inzet van 5 meter wordt tegen de keeper aangeschoten.

Een prima overwinning van Helden II en hiermee is het debacle van vorige week vergeten. Deze overwinning werd zeer goed gevierd in de overvolle kantine. Onder de klanken van DJ Testeronnie volgde een zeer goede derde helft! Wat blijft het toch een genot om lid te zijn van vv Helden!