Slechte hervatting 2de competitiehelft

SV Budel 2 (zon)

1e klasse A

1 maart 2020 12:00

Op 1 maart, de dag waarop de meteorologische lente begint (nog weinig van te merken), wordt de competitie weer hervat. De laatste wedstrijd dateert van 8 december, hetgeen een winterstop van liefst 3 maanden betekent. Allereerst de positieve punten van de winterstop: de lachwekkende roastoavend, de winst van het kersttoernooi, gretigheid van de jonkies buiten het veld bij de dames en de vasteloavend! Dan de keerzijde, de eerste domper is het structureel wegvallen van onze keeper Knip met een nekhernia en middenvelder/aanvaller Willie Wortel met een afgescheurde kruisband en letsel aan de meniscus. Sterkte voor beide heren! De tweede domper was het spelen van 0 vriendschappelijke wedstrijden in de winter.
Dan over naar vandaag, Budel II - Helden II is het affiche. De thuiswedstrijd werd met 3-0 gewonnen tegen de Brabanders. Naast bovengenoemden nog een afwezige vandaag, Verstegen aka het trainingsbeest mocht nog niet voetballen vanwege een tandartsbezoekje.

Er werd nagenoeg de hele winter doorgetraind maar zonder het spelen van vriendschappelijke wedstrijden. Het gebrek aan wedstrijdritme werd deze wedstrijd duidelijk. Een niet goed georganiseerd, onbeweeglijk en onscherp Helden II verscheen vandaag in Budel. In de 10de minuut wordt al tegen een achterstand aangekeken. In plaats van met druk naar voren verdedigen wordt er op de eigen 16-meter met name achteruit gelopen waardoor een Budelse aanvaller een vrije schotkans krijgt op de rand van het strafschopgebied. Deze poging vliegt hoog in het dak van de goal achter A-goalie Jelle Biertank. Beide ploegen weten hierna op het hobbelige veld niet tot goed voetbal te komen, er worden aan beide kanten geen tot weinig kansen gecreëerd. Na een half uur komen we knullig op een 2-0 achterstand. Ola – centrale verdediger vandaag – toucheert een Budelse voorzet en hierdoor vliegt de bal rechtstreeks achter Jelle. Diezelfde Ola zorgt 5 minuten later bijna voor de aansluitingstreffer, een corner wordt door hem goed voorbij de keeper gekopt. Helaas staat er nog een Budelse verdediger op de lijn die de bal weet weg te werken. Net voor rust kunnen we nog van geluk spreken dat Jesper de vrije doortocht van een Budel aanvaller naar de goal stopt.

In de tweede helft verschijnt er een iets gretiger Helden II en ontstaan er ieder geval wat kansjes. Deze kansen ontstaan voornamelijk na dode spelmomenten en niet door goed uitgespeelde aanvallen. Tweede helft is maar net begonnen en een slippertje achterin geeft de Budelse spits een vrij baan richting Jelle, deze schuift de bal voorlangs. De eerste aanval vanuit Helden zijde in de tweede helft zorgt voor de 2-1. Een voorzet van Mo wordt bij de eerste paal licht aangeraakt door BW waarna Moebel de bal bij de tweede paal kan inglijden. Het ‘sleutelmoment’ van de wedstrijd is in de 65ste minuut waarin Helden 2 corners krijgt. De eerste corner wordt door Moebel op het houtwerk gekopt, uit een volgende corner belandt de bal bij Ola in de 5 meter die hem uit de draai over volleert. Als men zelf de kansen niet maakt, krijgt men de deksel op zijn neus. Zo ook nu, 3 minuten ligt de 3-1 in het netje. Een schuiver met links vanuit de punt strafschopgebied vliegt er laag in de lange hoek in. Enkele minuten later kijken we tegen een 4-1 achterstand aan, middels een foutieve inspeelpass wordt op de middenlijn balverlies geleden. De bal wordt direct diep gespeeld, keeper is uitgekomen en bevindt zich in niemandsland waardoor de bal over hem heen het doel in wordt geschoten. 2 minuten later, 75ste minuut, wordt de 4-2 gemaakt. Een voorzet wordt door Budelse keeper losgelaten, Moebel tikt de bal vooruit waarna de ingevallen A-junior Jackie Chan de bal in het doel tikt. Er had nog een slotoffensief kunnen komen als Moebel in de 80ste minuut de 4-3 had gemaakt. Een perfecte voorzet van Ola geeft Moebel een levensgrote kopkans maar die knikt de bal langs de verkeerde kant van de paal.

Geen hoogstaande tegenstander maar door een slecht optreden vanuit Helden zijde wordt deze wedstrijd verloren. Er worden met name slechte zaken gedaan voor de tweede periode, Sportclub Susteren heeft hier een gaatje geslagen. P.s. nog één opmerkelijk incident van vandaag dat benoemd moet worden in het verslag, Tomatenbumke Junior aka Tarzan in spé trapt op een gegeven moment een speler van Budel na. Gelukkig heeft de scheids dit niet gezien, maar de Budelse speler is hiervan niet gediend en wil op een non-verbale manier verhaal komen halen bij Jesper. We wisten dat hij snel was, maar zoefff weg was ie..