Helden II - Eijsden II

Eijsden 2 (zon)

29 september 2019 11:00

H.E.M. (Cendy) van Ophoven

Zondag 29 september, een druilerige dag waarop de eerste thuiswedstrijd van deze competitie stond gepland. Tegenstander was vandaag vv Eijsden II, een wederom onbekende opponent. Nick Verstegen (terug van vakantie) en Joep Lenders (terug van blessure, ofja?) sloten weer aan bij de groep, hetgeen een bijna complete selectie betekende.

In tegenstelling tot vorige week begonnen we ongeconcentreerd aan de wedstrijd, dit leverde in de 3de minuut al een grote kans op voor de nummer 8 van vv Eijsden maar deze werd door Knip gepareerd. De eerste echte kans voor de blauwhemden resulteerde direct in een goal. Tegel zette met een fraaie steekpass Verstegen vrij in de 16-meter en die zorgde met een bekeken schuiver voor de 1-0. Hierna hield Helden het overwicht in de wedstrijd, in de 20ste minuut een van de velen intercepties door Tegel en via Peter werd Verstegen diep gestuurd. Zijn schot werd knap gestopt door de sluitpost van Eijsden, in de rebound volgde nog een schietkans voor Peter maar hij vond een van de velen tegenstanders op de doellijn. Het spel golfde hierna op en neer en was vanuit beide kanten te slordig. Een rake kopbal van Ola werd afgekeurd wegens buitenspel, na bestudering van de beelden via VoetbalTV nog steeds onduidelijk of dit terecht was. Net voor rust kreeg Eijsden een uitgelezen mogelijkheid om de stand gelijk te trekken. Via rechts werd het strafschopgebied in gedribbeld en Jesper voelde zich genoodzaakt om deze speler onreglementair te stoppen. Terechte strafschop, de zeer goed keepende Knip pakte deze echter klemvast.

In de rust werd met name door Mat uitgesproken dat er gestopt moest worden met de lange hoge steekballen, deze kwamen vanwege de weersomstandigheden geen enkele keer aan. Hier werd in de 2de helft gehoor aan gegeven, er werd meer via de grond gespeelt waar de kracht van ons elftal ook ligt. In de 48ste minuut kwam de bal enigszins gelukkig bij Ola terecht randje 16. Hij ging het een-tweetje met Milkboor aan en Ola rondde keurig af in de lange hoek. Een paar minuten later volgde een opstootje na vermeend natrappen van Eijsden, gek genoeg volgde hierop een gele kaart voor captain Tegel (na de wedstrijd wel weggestreept). De vrije trap voor Eijsden werd door Knip uit de goal geboxt. In de 65ste minuut dribbelt Mo enkele tegenstanders voorbij en geeft Verstegen de bal voor het intikken. Dit werd iets minder bekeken dan in de eerst helft gedaan, de bal werd voorlangs getikt. Helden vergeet in deze fase de score uit te breiden, kansen worden niet verzilverd door Jim, Mo en Verstegen. Eijsden blijft weinig creëren, de enige ‘kans’ voor hun ontstaat nadat een korte corner in het strafschopgebied via een carambole tegen de benen van Knip beland.
In de 80ste minuut wordt de wedstrijd op slot gegooid door het fenomeen Milkboor. Na een goede steekpass van Joep – ingevallen voor de moe gestreden Voorter – komt de bal via Verstegen bij Jim terecht. Deze voert zijn handelsmerk uit en wipt de bal over de keeper. Graag verwijzen wij u voor dit doelpunt verder naar het Instagram account van Jim ‘Milkboor’ Hendrix.
Het slotakkoord is voor de goed spelende Verstegen, Jim laat enkele tegenstanders zijn hielen zien en zet met een steekpass Verstegen vrij voor de keeper. Deze kansen zijn wel aan Verstegen besteed en zorgt hiermee voor de eindstand van 4 – 0.

Een ruime overwinning tegen een zwakkere tegenstander, in het veldspel en concentratie zit nog verbetering in maar positief om te benoemen is het aantal kansen dat is gecreëerd. Daarnaast wordt de 0 gehouden en zit Knip hiermee al op 1/3de van zijn viltje. Na de wedstrijd volgde ook ‘bijltjesdag’ in de Whatsapp groep, met name ‘de Witte’ – die een plekje in de basis bij het eerste heeft veroverd – was hiermee op zijn teentjes getrapt. De overwinning werd nog goed gevierd in de kantine en bij Café de Pool, hetgeen er vandaag vast en zeker voor zorgt dat enkele mannen iets minder fris op het werk of school zitten.

Man of the Match: Knip