Winnen van Patrick Cox is altijd lekker!

MVC'19 2 (zon)

3e klasse E

26 januari 2020 11:00

We schrijven zondag 26 januari 2020 elf punt 0 0 uur wanneer de competitie in de 3e reserve klasse weer hervat wordt. Usually at this time your balls are freezing off, but door de opwerming van the earth kunnen we op 26 januari lekker ballen op de knolfield from vv de Heroes. De staat van het veld leek op de staat van Bierkapitain dhr. Stoutjes. Totaal de vernieling in gebracht…. Enfin, warmlopen diende dus te gebeuren op het trainingsveld. Helden 3 heeft uiteraard fanatiek doorgetraind in de winter en dus stonden er 11 topvitte spelers aan de aftrap. Roelie P had te maken met een kleine storing in Stal 2 dus zodoende werd de basiself nog even gewijzigd. Gelukkig is onze pappa in wording zoals hij het zelf omschreef; Back…He is back, he is bold he is THE NATNEKKER of nicknakker (maak dr van wasse wils)…In de warming-up was al te merken dat het balgevoel hier en daar nog te wensen overliet toch stond er een belangrijk potje op het program. Directe nacompetitieconcurrent Maasbree kwam op bezoek, bij winst zouden we de Breetse enclave voorbij gaan op de ranglijst. Vandaag ook weer 2 blackbanana’s van de A1 aanwezig; Guus en Stan dank voor het uithelpen.

Scheids Mustafa was net als Siemen Mulder zijn kaarten vergeten…althans onze gastheren vonden dat de (lompe) boeren uit Helden ietwat ongecontroleerd inkwamen. Kijkende naar de overtredingen van Dhr. Stoutaldinho en Dhr. Kessels kunnen we niet anders dan concluderen dat deze op de bal gemunt waren en per ongelijk de tegenstander geraakt werd. Kan beure…De eerste helft golfde het spel op en neer en voor de neutrale toeschouwer een alleraardigst schouwspel. Goede aanvallen, kansen over en weer, uitstekend keeperswerk…korte note: Ik heb veul reddingen in mien laeve gezeen…zoewel van de tegenstander als van ozze eigen keeper..mer wat dhr. van Dijk heej klaorspeult. Absolute CLASS, WERELD-redding!! Wat doet zo’n keeper in het 3e??

Bij rust had het dus 3-3 of misschien wel 5-5 kunnen staan. De grootste kans komt op naam van natnekker, die 1 meter voor de doellijn de bal in een keer vanuit een scherp aangesneden voorzet op de lat torpedeert. Zoals gezegd de thee wordt op gezocht met de brildstand op het scorebord. Over dat scorebord gesproken; Verzoek van El Petattoe om de rechterpaal 25 graden naar rechts te verplaatsen zodat hij kan zien hoe lang er nog gevoetbald moet worden. De thee was UITMUNTEND, complimenten; n 8.5. Trainer Tiesse (onlangs vader geworden van Ties) namens H3 van harte gefeliciteerd, had Bree scherp kunnen analyseren in de 1e helft en was tot de conclusie gekomen dat er voetballend veel mis ging aan de zijde van Bree door de knolfield en dus als de conditie het toe liet we druk moesten blijven geven op de laatste linie. Daarnaast stelde Tiesse nog een belangrijke vraag m.b.t. fitheid; deze zin was nog niet uitgesproken of Andy en Stoutal rezen snel hun hand op om mede te delen dat 90 minuten echt TE veel was van het goede in deze fase van het seizoen. Stoutal dacht zelfs direct te moeten wisselen en zo geschiedde. Roelie P. kon aantreden en met de korste warming up ever het veld betreden.

De 2e helft was Helden sterker. In ieder geval sterker dat zijn directe tegenstander….Bree acteerde ietwat statisch op het veld en met werkpaarden Boele (tot onze grote schrik kan deze man ook linksbuiten voetballen…alsdus Dhr. Boele zelf) en Van Lier had Helden grip op het middenveld. Na een schitterende assist, nummer 12 van dit seizoen, van onze Tonnie was Black Banana Stan in staat om met zijn chocolade been het leer middels een mooie passeeractie en een laag strak schot door het midden en onder de keeper door in het net te deponeren. Een terechte voorsprong op dat moment…Klasbakken Joost (Topassistenman) en Gulio worden in de ploeg gebracht om enkele moe gestreden strijders te vervangen en dan hebben we troef Sunt nog achter de hand. Met enige jaloezie keek dhr. Boots naar de bank van vvHelden heb ik mij laten vertellen...Vanaf minuut 80 is het toch nog even billenknijpen, Helden beloont zich niet met de 2-0 en moet oppassen dat het de laatste 10 minuten het conditionele betere bree niet langszij laat komen. Wie wel nog als een Poolse tank voor bij komt gevlogen is Ijzeren Thijs. De rechterflank ligt compleet open en ziet zijn kans schoon. De 1-2 wordt aangegaan, Tiesse coacht nog; THIJS NEET DOON, maar Thijs kan niet meer stoppen nie…Uiteindelijk komt Ijzeren 20 cm te kort voor het doelpunt van het jaar. Het toegestroomde publiek weet de actie van thijs te waarderen en klapt gulzig. Er wordt vervolgens overgeschakeld op een 4-4-2 systeem. Helden houdt, mede door haar rooie tijgah Timon, de 0! Die in de laatste fase van de wedstrijd de bal voor de lijn weghaald als Roelie dan eindelijk n keer geklopt is. En dat betekent dat er 3 kostbare punten mogen worden bijgeschreven aan het totaal en dat Bree gepasseerd wordt op de ranglijst. De scheids fluit af en nog voordat dit signaal is afgelopen heeft Frenk the Tank zijn fiets al in de hand..Bankzaken roept ie nog en het laatste wat we zien zijn de dansende blonde haartjes in de wind, ongetwijfeld wordt thuis het dekentje gevat en de feutushouding aangenomen. We concluderen; De tijden van dhr. Bouten zijn definitief over! De strijd om de titel bierkapitain ligt dus open; Kijkende naar de laatste weken zijn Jorrit Kersten en Mark Engels van H2 goede kanshebbers om de macht te grijpen al moeten Mike van Bier en Shenko niet uitgesloten worden. Volgende week Ysselstein oeth, de eerste wedstrijd van het seizoen ging nog met 3-1 gewonnen tegen deze heren…eens kijken of we nogmaals de winst in de wacht kunnen slepen.