Helden doorbreekt negatieve reeks met zege op Melderslo

Melderslo 1 (zon)

3e klasse C

12 mei 2019 14:30

Na drie opvolgende nederlagen werd het weer eens tijd voor de Heldenaren om weer eens een als winnaar van het veld te stappen. Op eigen veld waren de Heldenaren met 4-1 te sterk voor Melderslo. Door deze overwinning blijft Helden nog in de race voor een van de begeerde nacompetitieplekken.

Helden kwam niet goed uit de kleedkamers. Al binnen vijf minuten keek het tegen een achterstand nadat een afgeslagen corner opnieuw voorgebracht en binnengeschoten mocht worden. Het Heldense antwoord liet echter niet lang op zich wachten want vijf minuten na de openingstreffer had Gilian de Bruijn alweer voor de gelijkmaker getekend.

Helden domineerde vervolgens het spelbeeld en kreeg verschillende kansen om op voorsprong te komen. Freek Kessels kreeg twee opgelegde mogelijkheden waarbij hij vrijgespeeld werd voor het vijandelijke doel. Één van deze mogelijkheden wist hij te verzilveren waardoor Helden met een voorsprong de rust in ging.

Ook na de rust bleef Helden de betere ploeg. Halverwege de tweede helft werd dit overwicht opnieuw uitgedrukt in doelpunten nadat Freek Kessels prachtig vrij werd gespeeld door Ton Peeters. De aanvaller bleef vervolgens koel en lobte de bal subtiel over doelman Van Westerveld. De wedstrijd leek hiermee gespeeld en Helden leek de wedstrijd zonder problemen uit te spelen. Nick van Lier ontsierde het duel echter door na een harde tackle met rood van het veld gestuurd te worden. Melderslo leek even bloed te ruiken maar bleek niet bij machte om het de Heldenaren nog echt moeilijk te maken. Sterker nog, aan de andere kant wist invaller Tim Pilon de score zelfs uit te breiden door voor de definitieve 4-1 te tekenen.

Met nog twee duels te gaan staat Helden op doelsaldo nu bovenaan in de tweede periode. Deze periode als winnaar afsluiten zou een mooie kers op de taart betekenen voor de ploeg van trainer Rob Jacobs maar dan zal er volgende week ook gewonnen moeten worden in Ysselsteyn.