Helden houdt zicht op nacompetitie

Ysselsteyn 1 (zon)

19 mei 2019 14:30

Afgelopen zondag is Helden erin geslaagd om de volgende horde richting een mogelijke plek in de nacompetitie te nemen. In Ysselsteyn werd er gewonnen van de plaatselijk SV. Eindstand 0-1, een score die hoger uit had kunnen vallen.

Helden had het grootste gedeelte van de wedstrijd het overwicht in Ysselsteyn. Waar Ton Peeters twee keer bijna wist te profiteren van een slippertje in de Ysselsteynse defensie mocht hij na een half uur aanleggen voor een strafschop nadat Tim Pilon ten val werd gebracht. Hierin slaagde Peeters wel waardoor de eindstand al vroeg op het scorebord stond. Stan Bouten was vlak voor de rust het gevaarlijkst voor de thuisploeg. Zijn schot miste echter richting waardoor het een prooi werd voor doelman Bouten.

Ondanks dat Boy Geerets vroeg in de tweede helft een niet te missen kans om zeep wist te helpen, voerde Helden ook na de rust de boventoon. Ton Peeters mocht zelfs opnieuw aanleggen voor een strafschop maar deze keer kwam doelman Swinkels als winnaar uit de bus. Hierdoor bleef het spannend en mocht Ysselsteyn blijven hopen op een resultaat. Helden bleef echter aandringen en op zoek naar meer. Doelpunten van Bas Wijnands en Freek Kessels werden afgekeurd vanwege buitenspel en Ton Peeters vergat invaller Kick Bluijssen een niet te missen kans te bieden toen beide alleen richting het vijandelijke doel stoomden. Aan de andere kant probeerde Ysselsteyn vooral hun luchtmacht te zoeken maar geen van hen wist doelman Bouten nog in verlegenheid te brengen.

Volgend weekend zal Helden in een rechtstreeks duel met H.B.S.V. strijden om een plek in de nacompetitie. De winnaar van deze laatste competitiewedstrijd zal hoe dan ook een poging mogen wagen om te promoveren. Een eventuele verliezer zal afhankelijk zijn van de resultaten elders.