Helden herovert derde plaats

SC Helmondia 1 (zon)

4 april 2019 19:30

Afgelopen donderdagavond speelde Helden op eigen veld een inhaalwedstrijd tegen SC Helmondia. Het vorige weekend hadden de Helmondenaren Helden van de derde plek gestoten maar Helden wist deze plek onmiddellijk te heroveren. Helden won met 2-1 en passeerde SC Helmondia daarmee op de ranglijst. Het spelbeeld was identiek aan de wedstrijd in Helmond voor de winterstop. Ook daar trokken de Heldenaren met het mes tussen de tanden een voorsprong over de streep.

Helden had voor de rust een licht overwicht op eigen veld. Waar Bas Wijnands eerst een goede mogelijkheid miste zorgde hij er na een half uur spelen alsnog voor dat Helden met een voorsprong de rust in ging. Gelegenheidsrechtsbuiten Edwin Heuvelmans kon de bal vanaf rechts voorbrengen waar Wijnands er als de kippen bij was om de bal binnen te schieten. Doelman Nick Bouten wist aan de andere kant zijn doel goed schoon te houden door de vijandelijke aanvallen snel onschadelijk te maken.

Na de rust drukte Helden snel door. Door goed verdedigend werk van Ton Peeters voorkwam hij dat Helmondia kon uitverdedigen en de bal in de voeten van Edwin Heuvelmans terecht kwam. Heuvelmans twijfelde niet en stiftte de bal vervolgens vanaf een meter of twintig prachtig in de bovenhoek. Lang kon Helden echter niet genieten van deze tweede treffer want Kadir Budaklier soleerde enkele minuten later knap door de Heldense verdediging om doelman Bouten vervolgens kansloos te laten.

Na deze aansluitingstreffer had Helden steeds meer moeite om onder de hoge druk, die de Helmondenaren opvoerde, uit te voetballen. Budaklier kreeg vanaf links nog een mogelijkheid om de stand gelijk te trekken maar schoot voorlangs. De grootste kans op de gelijkmaker kwam vervolgens van de voet van Stephan van de Water die doelman Bouten geklopt leek te hebben. Gilian de Bruijn stond echter goed gepositioneerd om de bal alsnog van de doellijn te keren waardoor Helden de voorsprong over de streep kon trekken.

Door deze overwinning klimt Helden opnieuw naar de derde plaats. Volgend weekend zullen de Heldenaren opnieuw aantreden tegen nummer twee Liessel waar het vorige week nog gelijk wist te spelen.