Weerbaar Helden pakt volle buit in Helmond

SC Helmondia 1 (zon)

28 oktober 2018 14:30

Na twee nederlagen op rij was het zaak voor Helden om te laten zien waar ze toe in staat zijn. Dat lukte afgelopen zondag in Helmond door SC Helmondia met 2-3 te verslaan. Ton Peeters was de gevierde man met drie doelpunten.

Helden begon sterk aan de wedstrijd en zag Ton Peeters het goede spel al na tien minuten belonen door een vrije trap over de muur te krullen. Helden drukte daarna door en kreeg kansen op de 0-2 maar zag Helmond echter profiteren op de counter, 1-1. Helden stelde na deze gelijkmaker echter snel opnieuw orde op zaken. Mairen Zeevenhoven wist Ton Peeters na een knappe actie voor het doel te zetten. De spits wist wel raad met deze kans en zette Helden daarmee opnieuw op voorpsrong.

Na de rust veranderde het spelbeeld. SC Helmondia kwam meteen opnieuw op gelijke hoogte en leek het heft meer in handen te nemen. Helden loerde op hun beurt meer op de counter en zag dat scheidsrechter Van Bree na een tiental minuten een penalty aan Helden toekende. Ton Peeters mocht aanleggen en zorgde voor de derde voorsprong van de middag en alweer zijn tiende competitietreffer van deze jaargang. Na deze voorsprong begon Helmond nog meer te drukken. De Heldenaren kregen het zwaar en moesten zich het laatste half uur beperken tot een potje ´Catenaccio-voetbal´. Ondanks het aandringen van de thuisploeg wist de Heldense defensie goed overeind te blijven. Amos Letwory kwam nog het dichtst bij een gelijkmaker maar de aanvaller zag zijn kopbal via de deklat over gaan.

Helden heeft nu negen punten behaald uit zes duels. Een aardige start, maar de onderlinge verschillen zijn vooralsnog klein in de Derde Klasse C. Wil het de goede start voortzetten, dan zal er volgende week dus ook op eigen veld gewonnen moeten worden van s.v. Laar.