Hattrick bezorgt Helden zege

Merefeldia 1 (zon)

3e klasse C

24 maart 2019 14:30

Afgelopen zondag stond op Sportpark Kerkeböske het duel tussen Helden en Merefeldia op het programma. De thuisploeg won, verdiend, met 4-1. De gevierde man was Freek Kessels die met een bijna zuivere hattrick het verschil wist te maken.

Voor de rust ging het spel op en neer. Merefeldia kwam goed uit de startblokken en zag tot ongenoegen dat Stan van Berlo een schot van Jay Stals van de lijn wist te halen. Helden was aan de andere kant wel trefzeker. Halverwege de eerste helft wist Tim Pilon in het vijandelijke strafschopgebied vrij te komen en binnen te schieten.

Na de rust kreeg Helden meer grip op het spel en ging het naarstig op zoek naar de 2-0. Die werd na een kwartier spelen gevonden toen Freek Kessels na een knappe combinatie met Mairen Zeevenhoven vrij werd gespeeld. De middenvelder aarzelde vervolgens niet en drukte het leer in de lange hoek. Deze verdubbeling van marge leek even bevrijdend te werken en bijna zag Helden dat Bas Wijnands de wedstrijd definitief in het slot gooide. De paal weerhield de aanvaller echter van scoren. Vijftien seconden later lag de bal er echter wel aan de andere kant in. Een lange uittrap en wat miscommunicatie in de achterste linie van Helden boden Jay Stals een vrije kans. De aanvaller uit Nederweert wist hier wel raad mee en bracht de spanning terug door de 2-1 binnen te wippen.

Merefeldia besloot hierna om alles op alles te zetten en schoof wat extra mensen naar voren. Echt gevaarlijk werden de gasten echter niet meer en Helden wist in de slotminuten nog gebruik te maken van de extra geboden ruimte die de bezoekers boden. Freek Kessels zorgde in de slotminuten met zijn tweede en derde treffer van de middag voor de definitieve 4-1 eindstand en bezorgde zichzelf de wedstrijdbal.

Door deze overwinning klimt Helden naar de derde plek in de Derde Klasse C. Volgend weekend treft Helden Liessel dat momenteel tweede staat.