Heldense muur blijft een helft overeind

NWC 1 (zon)

2 december 2018 14:30

Het is Helden afgelopen zondag niet gelukt om te stunten tegen koploper NWC uit Asten. Op eigen veld ging Helden met 1-3 onderuit.

Helden liet vanaf het eerste fluitsignaal merken hoe ze de koploper wilden bestrijden. Het toog een muur op eigen helft op om Asten het zo lastig mogelijk te maken en via de counter te loeren op een mogelijk succesvolle uitbraak. Deze tactiek leek bijna zijn vruchten af te werpen toen Guus Maessen plots voor het vijandelijke doel verscheen. De verdediger schoot echter te gehaast waardoor de bal langs het doel zeilde. NWC bleef op hun beurt de bal geduldig rondspelen op zoek naar een gaatje in de stugge Heldense defensie. Dat lukte voor de rust nauwelijks waardoor Helden met een 0-0 stand de rust in ging.

De Heldense muur brak echter meteen na de rust. Chesron Geuns werd tot tweemaal in vijf minuten tijd vrijgespeeld en rondde vervolgens beheerst af. De hoop om een resultaat over te houden tegen deze lastige tegenstander werd daarmee ook gesmoord. Jeroen van Deursen gooide de wedstrijd halverwege de tweede helft definitief in het slot door de 0-3 aan te tekenen. Ton Peeters deed in de blessuretijd nog wel iets terug maar deze treffer kwam te laat om het nog spannend te maken.

Volgend weekend zal Helden haar laatste wedstrijd voor de winterstop spelen in en tegen Liessel. Op donderdagavond zullen de Heldenaren nog afreizen richting Klimmen op het op te nemen tegen Hellas voor een plek in de volgende ronde van de beker.