Helden figurant in Astens voetbalfeestje

NWC 1 (zon)

20 april 2019 18:00

Afgelopen zondag stond voor Helden de zware uitwedstrijd tegen de kersverse kampioen NWC uit Asten op het programma. Helden trof een gemotiveerde tegenstander, die na de wedstrijd haar kampioensfeest had gepland, en maakte geen schijn van kans.

Op een drukbezocht sportpark liet de thuisploeg zien dat het de terechte kampioen is in de Derde Klasse C. Helden kwam er geen moment aan te pas en had met name in de openingsfase moeite om de scoringsdrang van Asten een halt toe te roepen. Na een half uur stond er al een 5-0 stand op het scorebord.

Na de rust bouwde NWC deze score nog uit tot 8-0. Ton Peeters liet het nog na om Helden alsnog op het scorebord te krijgen maar de aanvaller miste een strafschop.

Volgende week krijgt Helden in Nederweert tegen Merefeldia de kans om zich te revancheren van deze nederlaag en te zien of de weg naar boven weer gevonden kan worden.