Helden verslaat Baarlo

VV Baarlo 1 (zon)

3 februari 2019 14:30

Helden heeft afgelopen zondag haar eerste competitieduel na de winterstop winnend afgesloten. Op eigen veld waren de Heldenaren met 2-1 te sterk.

Het was goed te merken dat dit voor beide ploegen de eerste wedstrijd na de winterstop was. Zowel Helden als Baarlo hadden moeite om goed voetbal ten tonele te brengen. Het stroperige veld werkte daar ook niet echt aan mee. Desalniettemin kreeg Baarlo in de openingsfase twee goede mogelijkheden. Matthijs de Vogel had zijn vizier echter nog niet op scherp waardoor een achterstand voor de Heldenaren uit bleef.

Aan de andere kant wist Helden wel de score te openen. Bas Wijnands werd gevloerd nadat een afgeslagen bal voor het intikken had. Scheidsrechter Van Dalen legde de bal hierom terecht op de stip ging. Ton Peeters verzilverde dit buitenkansje door doelman Hertsig feilloos te passeren en voor de voorsprong te zorgen die de rest van de eerste helft bleef staan.

In de tweede helft liet Helden steeds meer van zich horen. Met name Mairen Zeevenhoven zorgde voor veel dreiging op de flanken. De beloning liet dan ook niet lang op zich wachten. Tim Pilon werd goed vrijgespeeld voor het vijandelijke doel en zag doelman Hertsig nog redding brengen op zijn eerste schot. Zijn tweede poging werd echt vakkundig over de Baarlose doelman gestift waardoor de marge verdubbeld werd.

Helden kreeg hierna een aantal goede mogelijkheden en het leek een kwestie van tijd tot Helden ook de beslissende derde treffer zou maken. Baarlose invaller Jeroen van Wijlick dacht daar echter anders over. Hij bracht de spanning een kwartier voor tijd terug in de wedstrijd door voor de aansluitingstreffer te zorgen. Een effectief Baarlo´s slotoffensief bleef echter uit waardoor de Heldenaren als winnaar van het veld stapten.

Volgende week kunnen de Heldenaren hun goede start een vervolg geven wanneer er in en tegen Blerick gespeeld zal worden.