Helden zakt naar vierde plaats.

Liessel 1

... (e.d.)

14 april 2019 14:30

Afgelopen zondag stond het duel tussen de nummers twee en drie uit de Derde Klasse C op het programma. Liessel, dat tweede stond, kwam op bezoek in Helden. Ondanks de hoge klasseringen maakten beide teams er geen aantrekkelijk schouwspel van. De harde wind en het harde hobbelige veld droegen daar ook hun steentje aan bij. Desalniettemin wist Liessel aan het langste eind te trekken,  zei het met wat geluk. Het enige doelpunt kwam immers van een Heldens been.

Er stonden amper vijf minuten op de teller toen verdediger Guus Maessen een voorzet vanaf rechts niet goed inschatte en zijn eigen doelman verschalkte. Bas Wijnands had de Heldenaren vrijwel direct op gelijkte hoogte kunnen zetten maar zijn schot miste richting waardoor het een eenvoudige prooi was voor de Liesselse goalie. Helden wist vooral in de eerste helft nog wat kansen af te dwingen maar had geen succes in de afronding waardoor er met een 0-1 stand gerust werd.

Na de rust was Helden niet bij machte om het de uitploeg nog moeilijk te maken en Liessel leek het  een prima idee om achteroverleunend de wedstrijd uit te spelen waardoor de wedstrijd als een nachtkaars uitging.

Volgend paasweekend zal Helden op bezoek gaan bij de kersverse kampioen uit Asten. Tegen NWC zal Helden van goeden huize moeten komen om een goed resultaat te boeken.