Helden II werkt aan het doelsaldo

Oranje Blauw'15 2 (zon)

Jim Hendrix (intikker)
Assist: Koen Maessen
Jim Hendrix (schot)
Ruud Wilms (schot)
Nick Verstegen (intikker)
Assist: Koen Maessen
Jim Hendrix (intikker)
Ruud Wilms (intikker)
Koen Maessen (volley)
Assist: Sef Arts
Jaimie Knapen (afstandschot)
Assist: Guus Jacobs

6 september 2020 11:30

Vorige week werd gerept over de come-back van De Witte in Helden II en vandaag was het zover. Na de gehele week mee getraind te hebben, mocht hij vandaag starten als linksback. Tegenstander van vandaag is Oranje Blauw II, ik denk dat we wel kunnen spreken van de slechtste tegenstander waar we onder leiding van Mat ooit tegen hebben gespeeld. Desalniettemin verscheen er in de eerste helft ook een erg goed voetballend Helden op de mat.

Net als vorige week staan we binnen de kortste keren al op een riante voorsprong. Na 3 minuten een goede actie van Moebel door de as van de verdediging, hij geeft voor op de alleenstaande Milkboor die de bal intikt. Een minuut later ligt de 0-2 er al in, De Witte stuurt Milkboor de diepte in met een goede pass. Deze rent zijn tegenstander er uit en plaatst de bal met links buiten het bereik van de keeper. De 0-3 zetten we na lang beraad op naam van Mo. Verstegen houdt goed het overzicht en legt de bal terug op Mo. Zijn schot – wat binnen de palen ging – wordt getoucheerd door een Oranje Blauw speler en dat betekent de derde van de dag. De 0-4 volgt na een goede en snelle omschakeling, de voorzet van Moebel wordt uiteindelijk door Verstegen knap binnen gewerkt. Dollo – die vandaag op het middenveld stond – komt hierna ook voor het eerst voor bij de statistieken. Hij geeft de bal mee aan Moebel die hem met links in de verre hoek legt. Hierna volgt alweer de tweede assist van De Witte. Een voorzet van links wordt – na een goed overstapje van Milkboor- tegen de touwen aan geschoten door Moebel. Rond de 30ste minuut valt de 0-7, hier gaan een heleboel foutieve aannames vooraf. Een van die foutieve aannames van Verstegen belandt in de 5-meter en Milkboor is er eerder bij dan de keeper en tikt hem in het doel. Drie minuten later tekent Mo voor zijn 2de van de dag. De weggebokste bal van de keeper komt voor de voeten van Mo die hem binnen schuift. De 0-9 is de lelijkste goal van deze dag, het schot in de vorm van een hete bitterbal van Moebel glipt door de handen van de keeper. Net voor rust ook de 10 10 10. Een afvallende bal wordt door Moebel op de volley genomen en deze belandt keurig in de rechterbenedenhoek.
Een prima eerste helft van de blauwhemden, de tussenstand had zelfs hoger uit kunnen vallen als Milkboor zijn drie 1-op-1 kansen had gemaakt. Daarnaast dachten Tegel en De Witte met hun vrije trappen dat ze op rugby zaten in plaats van voetbal. In de rust vinden 2 wissels plaats. A-junior Maarten wordt vervangen voor A-junior Sef en voor de niet 100% fitte Jesper komt Jacky Chan in het veld.
Ook net als vorige week een mindere tweede helft, dit komt ook doordat de tegenstander tegen de eigen 16-meter gaat voetballen. In de 53ste minuut krijgt Dollo de bal van Verstegen. Hij wandelt rustig de 16-meter in en niemand die hem in de weg staat om de bal laag in de verre hoek te deponeren. Dan duurt het even tot het volgende doelpunt, een combinatie tussen Moebel en Sef wordt door eerstgenoemde afgewerkt. Het slotakkoord is voor Dollo, die neemt de mooiste treffer van de dag voor zijn rekening. Hij vindt de verre kruising met zijn afstandsschot van een meter of 20 .

Na 2 bekerwedstrijden hebben we een doelsaldo van 20 doelpunten voor en 2 tegen. Echter kunnen we hier niet heel veel conclusies uit trekken aangezien we in de competitie vele betere tegenstanders zullen treffen. Volgende week de laatste bekerwedstrijd in de poule, tegenstander op sportpark Kerkeböske is dan MMC Weert III.