Helden II wint zakelijk in 'verplicht nummertje'

... (afstandschot)

Groep 1 22

13 september 2020 11:00

Vandaag de laatste poulewedstrijd in de beker op het programma, MMC Weert III komt op bezoek. De sfeer zit er voor de wedstrijd al goed in, er wordt hevig gediscussieerd of De Witte niet omgedoopt moet worden naar De Blauwe. Achja, De Witte begint vandaag a la Stoutjes centraal achterin en Pedro maakt voor het eerst dit seizoen zijn opwachting.

Wederom duurt het niet lang voordat we op voorsprong komen, na een kwartiertje spelen stuurt Pedro met een lange bal Mo de diepte in. Mo ziet zijn weg naar het doel en rondt keurig af in de lange hoek. Enkele minuten later volgt de 2-0 na een mooie aanval, het is wederom Pedro die de assist voor zijn rekening neemt. Hij weet Milkboor te vinden in de 16-meter en die plaatst de bal met zijn binnenkant voorbij de keeper. De tegenstander van vandaag is al een stuk beter dan Roggel en Oranje Blauw, echter weet MMC in de eerste helft niet tot noemenswaardige kansen te komen. Helden daarentegen moet de score eigenlijk uitbreiden in de eerste helft, maar de keeper is een sta in de weg voor met name Mo.
In de rust is trainer Mat niet geheel tevreden over het veldspel, hij vraagt zich hardop af of de wedstrijd van vandaag een verplicht nummertje is. Hier wordt ook niet omheen gedraaid en Ola beantwoord deze vraag doodleuk met ‘Ja’. Daar heeft hij ook niets mee gelogen en dat is bij het hele team op het veld ook wel zichtbaar. Tweede helft is 5 minuten oud als de 3-0 wordt gemaakt. Mo pingelt enkele tegenstanders uit en zet met links voor waarna Moebel hem eenvoudig kan binnen tikken. Toch valt hierna direct een tegentreffer. Ola die buiten het veld wel eens een slippertje maakt, maakt er nu eentje binnen het veld. Zijn foutieve aanname zorgt voor een vrije doortocht richting het doel voor de MMC spits en die maakt 1 op 1 met Knip geen fout. Het spelbeeld verandert hierdoor niet, het is nog steeds Helden dat voornamelijk de bal heeft en tot kansen probeert te komen. Een goede individuele actie van Pedro betekent de 4-1. Hij passeert zijn tegenstander en schiet in de korte hoek raak. De laatste treffer van Helden wordt gemaakt door de goed spelende A-junior Maarten (na 20 minuten ingevallen voor de geblesseerde De Witte). Na een op het oog lijkend slechte variant van de kort genomen hoekschop zet Verstegen de bal toch nog voor en Maarten schiet hem uit de draai met links knap binnen. De mooiste treffer van de dag komt op naam van de bonkige spits van MMC, die schiet hem met zijn linkerbeen van een meter of 25 meter fraai in de kruising.

Conclusie na de bekerwedstrijden in de poule: We hebben eigenlijk geen idee hoe we er nu echt voor staan vanwege het niveau van de tegenstanders. 25 doelpunten gescoord in 3 wedstrijden is uiteraard wel meer dan prima. Volgende week begint het voor het ‘echie’ uit tegen Heer II.
De zondag werd verder erg goed afgesloten in Kepel waar Helden I royaal van de greune weet te winnen.