"Dancing in the Dark"

SVO Sporting Peel en Maas MO19-1

Groep 1 07

14 september 2020 19:30

Beste Lezers, lezerinnen en supporters van de MO19-1.

Na het jammerlijk verlies uit bij de ‘oranje leeuwinnen’ van Budel, was er maar weinig tijd om uit te huilen. Amper 48 uur later stonden onze meiden weer te dartelen op het veld. Ditmaal op een maandagavond in Thorn, of beter gezegd Ittervoort, van volgens mij zaten we daar dichterbij.

Het betrof de inhaalwedstrijd van een zaterdag daarvoor, die jammerlijk genoeg door de thuisclub afgelast was, naar later bleek niet door het slechte weer (de enige reden volgens de KNVB om wedstrijden af te gelasten), maar omdat er niet voldoende meiden beschikbaar waren.  Mmmm een beetje vreemd, maar kan gebeuren.

Maar onze meiden zijn de beroerdste niet en vanuit alle hoeken en gaten (school, stage of werk) kwamen ze snel naar huis om weer op tijd klaar te zijn voor deze door-de-weekse- pot voetbal.

Wat konden we ervan zeggen.  Allebei verloren van Budel, en allebei gewonnen van MVC, oke, wij met een groter verschil, maar of dat iets wil zeggen??  We gaan het maar gewoon ervaren.

Met Janne in de goal startte we de strijd om de tweede plaats in de bekerpoule. Een strijd die bij aanvang in ons voordeel leek. We speelde goed en hadden de overhand. Kris probeert het maar weer eens met een mooi schot van grote afstand. En net als bij MVC is ze succesvol. De 0-1 ligt er na 8 minuten spelen in. Dat is een opsteker zo in het begin. We blijven goed spelen en krijgen ook de grootste kansen. Binnen een half uur hadden we met 0-3 voor moeten staan. Maar u leest het goed beste supporters. Ik zeg hadden, want het gebeurde dus niet. Op een of andere manier vinden we het makkelijker om op de keeper te mikken dan in de hoekjes.  Dus zo blijft het spannend voor wat betreft de tussenstand. Op het veld is er duidelijk maar 1 de betere ploeg. De ijzersterke verdediging geeft de thuisploeg geen kans. Maar toch blijft die magere  0-1 op dat scorebord staan en dat houdt de spanning er in.

Het begint te schemeren en de bal is al lastig te zien. De scheidsrechter legt het spel stil en wil even overleggen. Ik zie onze trainer gebaren maken, maar wat ie nou bedoelt is mij ook niet helemaal duidelijk. Ik kruip wat dichterbij en ik begrijp dat ze moeten wachten op de plaatselijke Willie Wortel, die even de elektra opnieuw moet aansluiten… of zoiets. De eerste helft is daarmee na 32 minuten gespeeld.

donker_in_maasgouw.jpg

Als u goed kijkt ontdekt u onze spelers.

Mocht het licht nog gaan branden dan spelen we enkel nog de 2e helft. De trainer is zo vrij om de druk nog een beetje op te voeren voor Willie Wortel. “voor half 9 willen we graag weer spelen”.  Willie heeft nog een kwartier.

De tijd tikt langzaam verder en het wordt al gezellig donker. De meiden zitten gezellig wat te keuvelen in het licht van wat straatlantaarns in de verte en een enkele lamp van een telefoon.

En dan plots, het is 20:29 uur,  zie Willie het licht. En wij ook. 2 van de 4 lampen zijn inmiddels ontstoken. Een luid gejuich klinkt over het sportpark. Even later gaan ook de andere lampen aan en rond 20:40 uur kunnen we weer voetballen.

En nu maar hopen dat de meiden de concentratie hebben weten vast te houden. Wij moeten verder zonder Anouk die met een enkelblessure al in de eerste minuten was uitgevallen. Ook Mila (Breuky), deed niet meer mee. Dat bovenbeen doet nog steeds niet, wat zij wil.  Sterkte meiden. Gelukkig hebben we in Anne van de MO15 een prima invalster. Zij weert zich kranig tussen de 16, 17 en 18 jarigen.

En ook belangrijk: de meiden zijn nog altijd gefocust. Noëlle speelt nu vanaf mid-mid  en dat gaat haar goed af. En zo weten we het overwicht te behouden en bouwen we de score nog wat verder uit, wat ook verdiend is.

Uiteindelijk winnen we met 0-3 en dat is nog een magere uitslag afgespiegeld tegen het aantal kanse dat we hebben weten te creëren. Over dat laatste (het creëren van kansen) is de trainer erg te spreken. Over dat eerste……….  Ach ja …  volgende keer beter.

Meiden aanstaande zaterdag mogen we meteen weer naar dezelfde tegenstander. Maar pas op: dan begint de wedstrijd gewoon weer bij 0-0. Onderschatting ligt op de loer en dus zal de trainer ze daar voor waarschuwen.

Heel veel succes gewenst.

Uw Razende Reporter.