Jolf nailed de derde helft!

EVV Echt 2 (zon)

Peter Wilms (schot)
Assist: Jim Hendrix
Nick Verstegen (penalty)

27 september 2020 10:45

Vanaf ongeveer 13:00u begint de beste helft van Helden II van vandaag, wel te verstaan de derde helft. Wat nog rustig begint met het kijken van Feyenoord, Leeds United, F1 en af en toe het eerste eindigt uiteindelijk in een geweldig feest.

Het startsein wordt gegeven door captain Tegel die het team op een rondje trakteert. Reden hiervan is dat hij zojuist bekend heeft gemaakt papa te worden. Uiteraard lastig voor te stellen het idee ‘papa Tegel’, maar bij deze nogmaals een dikke proficiat. Daarna is het tijd voor Mo en Jolf om de portemonnee te trekken, Mo is vandaag jarig en geeft in de vorm van een teampakket een cadeautje weg. Jolf moet nog een weddenschap van vorig jaar voldoen en hij schenkt het team een vaatje bier. De Witte – die niet echt op zijn mondje is gevallen – gaat vandaag de uitdaging met zichzelf aan, 30 gerstenatjes moet hij vandaag achterover tikken anders kost het hem ook een teampakket. De woorden worden vandaag wel omgezet in daden door De Witte, als de mannen van het eerste rond 17u de kantine in komen staat de teller al op 20. Op dat moment kan De Witte de hele wereld aan en denkt zelfs richting de 40 pils te gaan. Uiteindelijk is hem dat niet gelukt, maar met verve wordt zijn viltje gehaald.
Jolf begint het gedurende de dag ook steeds beter naar zijn zin te krijgen, het petje wordt schuin op de kop gezet en de ene na de andere dansmove wordt uit de losse mouw gegooid. De man is nog lenig genoeg om de staantafel op te klimmen en wordt luid toegezongen. De sponsors Leon en Henk zijn ook aanwezig en aanstaande opa Leon wordt samen met zoon Tegel onder de meijelse carnavalsklanken de lucht in geheven. Het teampakket en vat bier zijn binnen no-time op waarna Tegel Senior er ook nog maar een vatje tegen aan gooit. Er wordt duchtig door gefeest en gedronken waarna de dag door enkele wordt afgesloten met een after bij huizen Dollo.

Ohja, we hebben ook nog gevoetbald vandaag. Ofja gevoetbald, de eerste helft was het alleen maar sjravelen en dat doet ons vandaag de das om. EVV is veel gretiger en feller de eerste helft plus een aantal erg goede spelers in het team. Na 40 minuten is de tussenstand dan al 0-4, Pedro maakt net voor rust met links wel nog een doelpuntje waardoor we met 1-4 de rust ingaan. De tweede helft is een beter voetballend Helden en er worden de nodige kansen gecreëerd. Verstegen kan vroeg in de tweede helft al voor de 2-4 zorgen maar na het uitspelen van de keeper belandt zijn poging in het zijnet. Tien minuten voor tijd valt dan toch de 2-4, de ingevallen Milkboor zet 2 man te kijk op de achterlijn en wordt in de 16-meter omlaag getrokken. De penalty is een koud kunstje voor Verstegen, helaas worden we hierna niet meer echt gevaarlijk.
Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Sportclub Susteren op het programma, aanvangstijd is met 13:30u erg laat.