Helden wint in een boeiende pot tegen een sterk spelend MMC

MMC Weert 1 (zon)

Bart Raijmakers (afstandschot)
... (scrimmage)
Mike van Lier (penalty)

27 september 2020 14:30

VV Helden speelde op zondag 27 september haar 1ste thuiswedstrijd in de 3e klasse C tegen MMC Weert.

De openingsfase van de wedstrijd ging gelijk op met kleine kansen over en weer. MMC Weert was de laatste 10 minuten in de 1e helft meer de bovenliggende partij in de wedstrijd, maar wist dit niet in scoren uit te drukken. Het tempo in de wedstrijd lag hoog, en je kon zien dat de ploegen het elkaar behoorlijk moeilijk maakten.

De 2e helft was net bezig, toen er een afgeslagen hoekschop door Bart Raijmakers in een keer op doel werd geknald en feilloos in de linkerbovenhoek verdween. Een enorme opleving in de 2e helft. Lang kon Helden niet van de voorsprong genieten. 6 minuten later kwam er uit een scrimmage voor het doel van Helden een doelpunt van MMC Weert, 1-1.

Daarna bleef het een eenrichtingsweg richting het doel van Helden. Maar de goed spelende verdediging en Nick Bouten was een sta in de weg voor de ploeg uit Weert.
Iedereen leek zich bij een gelijkspel neer te leggen, maar vlak voor tijd was daar Gilian de Bruijn die Helden vanuit een hoekschop op een 2-1 voorsprong kopte.

MMC zette nog 1x aan om de verdiende gelijkmaker op het scorebord te zetten. Maar bij een uitbraak in blessuretijd kreeg Helden nog een penalty, die Mike van Lier beheerst binnenschoot voor een 3-1 eindstand.